Gå til innhold

Frokost 1 juledag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her har vi:

-Hummer

-Krabbe

-eggerøre

-røykelaks

-egg & rekesalat

-diverse oster

-nystekte rundstykker

-oksetunge

-lammerull

-julesylte

jeg spiser ikke kjøtt, så setter stor pris på at dete r så mye sjømat på bordet :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget horn og tebriks, eggerøre, røykalaks og noen hjemmelagde salater, rødvinspølse + det ordinære pålegget. Min favoritt er den italienske salaten, så jeg rekker som regel ikke smake på så mye annet før jeg blir mett..:sikle: Ellers så er frokosten veldi sen, og pådekket inni stua. Det er jo så godt å ikke stresse denne dagen, noen sover lengre enn andre og man bare tar livet med ro. Og frokosten spiser vi sammen når alle er oppe ;)

Skrevet

Idag har jeg kost meg med deilig ferskt ambrosia-brød med smør - og kun det ... som drikke hadde jeg vann og kaffe. Har aldri hatt noen tradisjoner for store frokoster i julen.

Senere blir det rester fra middagen igår, har masse pinnekjøtt, pølser, kålrabostappe og poteter igjen ... Har tenkt å steke karbonader og løk i tillegg.

Så er det rester av riskrem med frisk hjemmelaget rød saus, marsipankake, ostekake, brownies, vaniljeis og bringebær fra fryseren.

Senere blir det småkaker, sjokolade, chips & hjemmelaget dip, frukt og kaffe ... mye mat med andre ord.

Skrevet

Jeg ville følt et vanvittig savn om det ikke hadde vært røkelaks, tomat og dill på frokostbordet. Passet på å ta med i år da vi ikke feiret julaften hjemme.. :rodme:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Av de absolutte julebrunch-favorittene vil jeg nevne de to jeg liker aller, aller best;

Karrisild (Harald Osa sin julefavorittoppskrift)

Nordnorsk lammerull laget med masse løk

Skrevet

Min farmor dekker opp noe veldig på enten første eller andre juledags morgen, da er det frokostbord med diverse skinker, spekemat og pølser, salater, oster, hjemmelaget leverpostei, laks, eggerøre, ulike typer brød og portvin. Favoritten min er nok ristet brød med laks og egg, eller grovt brød med leverpostei og sylteagurk.

Skrevet

Alltid stor brunsj 1. juledag med litt ulike innslag. Det jeg må ha er kokt tunge (skikkelig, hel tunge kjøpt og kokt hjemme) og waldorfsalat (som jeg lager selv).

I år hadde vi:

grove og fine rundstykker

brød

lefse

smør

waldorfsalat

sursild

tomatsild

rømmesild

røkelaks

eggerøre

spekeskinke

bogrøkt skinke

kokt tunge

ribberull

lammerull

leverpostei

rødbetsalat

edamer

gräddost

rester av julemiddagen; ribbe, skinkesteik, medisterkaker og medisterpølser

sennep i minst tre ulike slag

+ litt div. salater og grønnsakstilbehør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...