AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Er helt blank på området, men trener hardt og spiser sunt. Finnes det noe ekstra jeg kan ta?
waco Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 Du kan bo i sånn høydebolig. Det er helt lov. 1
Gjest Kim Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Steroider er lovlig i Norge, det er innførsel og salg som er ulovlig.
Gjest Skitten pique Skrevet 23. desember 2011 #4 Skrevet 23. desember 2011 Kreatin er veldig effektivt i å gi muskler volum ved at det tilfører med vann i musklene, og krymper ikke pikken din. Men selvfølgelig langt mindre effektivt enn sterioder. Ta proteiner og kreatin. Du burde drikke ekstra mye vann når du bruker kreatin. Kan fåes i pulver eller piller.
Gjest Kim Skrevet 23. desember 2011 #5 Skrevet 23. desember 2011 Kreatin er veldig effektivt i å gi muskler volum ved at det tilfører med vann i musklene, og krymper ikke pikken din. Men selvfølgelig langt mindre effektivt enn sterioder. Ta proteiner og kreatin. Du burde drikke ekstra mye vann når du bruker kreatin. Kan fåes i pulver eller piller. Nå krymper ikke pikken din hvis du tar bol heller da, men noen kan oppleve at testiklene krymper litt. Det store problemet med steroider er at man ikke vet hvordan man genetisk reagerer på bol. Noen tar kur etter kur og har det helt topp, mens andre blir skalla, får ekstremt høyt blodtrykk, depresjoner, gynocomnastia osv. En av de få fellesnevnerene som ser ut til å i varierende grad slå ut på alle, er kviser. De fleste får moderat med kviser, men noen får noen helt jævlige monsterkviser, som må tappes hos legen - igjen det henger sammen med genene dine og hva du er genetsik disponert for.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 Takk for tips folkens. Skal forsøke meg på protein og kreatin. Er forresten kvinne, så er ikke redd for en eventuell minsking av penisstørrelse.
Gjest Kim Skrevet 23. desember 2011 #8 Skrevet 23. desember 2011 Takk for tips folkens. Skal forsøke meg på protein og kreatin. Er forresten kvinne, så er ikke redd for en eventuell minsking av penisstørrelse. Da er situasjonen HELT anerledes. Kvinner bør IKKE ta steroider, da bakdelene for kvinner er langt større.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #9 Skrevet 23. desember 2011 Da er situasjonen HELT anerledes. Kvinner bør IKKE ta steroider, da bakdelene for kvinner er langt større. Åååå... Hvordan da? Er som sagt blank på det.
Cho Kon It Skrevet 23. desember 2011 #10 Skrevet 23. desember 2011 Her står det mye om jenter på steroider. Husk at anabole steroider er basert på testosteron (det mannlige hormonet). Altså ikke veldig bra for en kinne å innta. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #11 Skrevet 23. desember 2011 Oi, takk for svar. Bra jeg ikke ga meg ut på noe sånt. Gjelder dette også kreatin? Har kikket på denne, tror dere den vil gi gode resultater?
Supraspinatus Skrevet 23. desember 2011 #12 Skrevet 23. desember 2011 Kreatin bygger ikke muskler, det øker bare tilgangen til kreatinfosfat. Som er drivstoffet i en av energiveiene. Styrketrening av store muskler (les bein- og setemuskulatur) stimulerer økt produksjon av testosteron. Det finnes en rekke kosttilskudd som påstår de skal øke produksjonen av testosteron. Ett av dem er ZMA, men jeg har ikke sett noe god dokumentasjon på at det faktisk funker. Et annet kosttilskudd er HMB. Der har jeg sett studier som påstår at de som tok tilskuddet økte muskelmengde tilsvarende mengden kosttilskudd de tok. Dosen var dog veldig liten. Fra 3-6 gram per døgn. Og trener man riktig over et år, så er det omtrent den mengden muskelmasse som er mulig å legge på seg. Utvalget var heller ikke helt etter det man kan forvente og finansieringen heller tvilsom. Moralen er at de kosttilskudd som er lovlig så er det ikke veldig stor effekt. Det er dog litt effekt om ikke placeboeffekt. Ulovlige kosttilskudd som gir rask effekt er farlig og gir svært uønskede bivirkninger og til og med død. Med trening er det viktig å skynde seg sakte. Man blir ikke mer sunn av å trene mye, snarere tvert i mot. Men skal man bli god i noe så er det trening som må til. Kosttilskudd og doping vil aldri gi deg god teknikk. Så hvis du presser grensen på hvor mye du allerede kan trene restitusjonsmessig, så kan man likevel øke mengde teknikk og mobilitetstrening.
Gjest Skitten pique Skrevet 23. desember 2011 #13 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Kreatin bygger ikke muskler nei, men gjør dem større fordi den trekker inn mer vann i musklene. "Kreatin drar væske inn i muskelcellen, og blant annet via økt osmotisk trykk settes det i gang en hel kaskade med prosesser som aktiverer dormante satelittceller (som kan smelte sammen med muskelceller og øke potensialet for senere muskelvekst), øker protein- og glykogeninnhold, restitusjon og reparasjon av integriteten til cellene" Kreatin produseres også i kroppen, men ikke veldig mye. Hår og negler inneholder kreatin. Hvis du vil bli sterk, få i deg proteiner. Vil du få store muskler; spis masse. Gainer/whey myseprotein/kreatin (jeg bruker krea-bolic) men du kan også få det i pulver, som tidligere nevnt. Om du bruker kreatin husk å bruk det en stund og ta pause. F.eks to uker på, og en uke av. Eller to måneder på, og en måned av osv. Fra trim.no; "Den underliggende virkemåten til kreatinets ergogene effekt, er å finne i en forbedret evne til å imøtekomme muskelens krav til ATP-forsyning. Når oppbyggingshastigheten av kreatinfosfat øker, så påvirker det både muskelarbeide som gir seg utslag i at tyngre vekter/motstand kan påføres, bedre prestasjonsevne, og faktisk også bedre restitusjon." Endret 23. desember 2011 av Skitten pique
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå