Gå til innhold

Sølt fløte på skjerf - sur lukt

Anbefalte innlegg

Gjest -_Tove_-
Skrevet

For en stund siden klarte jeg å søle ganske mye fløte på et skjerf, og nå lukter det skikkelig surt. Jeg har vasket det sikkert 10 ganger, med ulike vaske- og skyllemidler, men det lukter fremdeles fremdeles like ille. Noen som har tips? Har ikke lyst til å kaste det :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd eddik?

• Liker 2
Skrevet

Avhengig av hvilket stoff skjerfet er laget av; vask på 40 evt 60 grader med milo og en deciliter eddikk 28% eller 30% (eller hva den nå er den flaska med blå label som jeg kjøpte på Rema).

Sentrifuge unngår du om det er ull eller lin.

Eddikk er fantastisk til å fjerne drittlukt fra alt mulig.

Gamle sko? Null stress, en halv flaske (tror det er en halv liter i hver flaske) fjerner tåfis.

Vaskemaskinen begynt å lukte rart? En hel flaske og nitti grader med tom maskin.

Hell både litt i trommelen og vaskemiddelskuffen uansett hva du skal vaske.

Dårlig lukt i stua pga røyking inne etter fest? En bolle eddikk under sofaen i et døgn.

....herregud jeg er full av teite kjerringråd. :fnise:

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Jeg tenkte på eddik, men har ikke fått prøvt det.

Tusen takk for råd, får gjøre det i kveld da :)

Skrevet

+1 på eddik, funker på all lukt og en hel del andre ting. Jeg bruker eddik, klar,35%

Skrevet

går det ann å bruke 7% ? lukter rart i yttergangen vår men finner ikke ut hva det er.

Skrevet

Ja det kan du godt bruke, den er bare ikke like sterk - så om den ikke fungerer kan du prøve en sterkere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...