Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere kloke hoder her på KG!

Da jeg sluttet med p-pillene mine for ca tre-fire måneder siden, fortsatte mensen min like regelmesig som om jeg fortsatt gikk på pillen. Men nå i det siste har alt bare blitt rot. Tante rød kommer og går rett som det er... Det kan gå en måned eller to uker i mellom hver gang. Er dette normalt ettersom den var stabil rett etter p-pilleslutt?

Kan jeg rekke å ha eggløsning inni mellom alt dette? Og til slutt - hvordan i all verden skal jeg klare å regne ut når det er størst sjanse for å bli gravid, når alt plutselig er blitt så uregelmessig?

Det hender jeg blør litt (brunt) etter samleie også, men det går stort sett over etter en dag.

Jeg kan avslutningsvis legge til at jeg har et harmonisk og fint forhold til min kjære, og ingen ytre faktorer har gjort sånn at dette skulle skje nå (stress osv.)

Håper dere kan hjelpe meg, selv om innlegget ble litt langt...

Hilsen en forvirret Anette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg kan prøve meg - selv om jeg er på noenlunde usikker grunn...

Det kan ta tid for å få hormonene p-pillen tilfører ut av kroppen din - så derfor kan det være normalt at det begynner å klusse litt etter noen måneder. Jeg opplevde iallefall en gang at mensen var 1 uke forsinket, og en gang "hoppet den over" tiden sin - og jeg hadde en dobbel så lang syklus. Ganske kjipe greier når du iherdig prøver å bli gravid - for ikke å snakke om hvor sinnsykt dyrt det kan bli med alle graviditetstestene!

Når du har eggløsning, så tar det kroppen din mellom 10-16 dager å få egget fra eggstokk og til livmor - så har du en kortere periode enn dette, så har du sannsynligvis ikke hatt eggløsning.

Hm, som du ser så bruker jeg mye ord som "kanskje" og "sannsynligvis", for dette er ting jeg har lest meg til, og ikke har fra sikre kilder. Men, jeg vet hvor frustrerende det er å ikke få svar på ting man lurer på, så håper det hjalp litt! Så kommer det sikkert en guru innom i morra med sikre svar til deg!

Uansett - lykke til med prøvinga!

Skrevet

jeg kan selvfølgelig ikke si noe sikkert om ditt 'tilfelle', men det er normalt at mensen kommer ut av lage i noen måneder etter at man har sluttet med pillen. som regel tar det også noen måneder før man kan bli gravid igjen.

Skrevet

Det du opplever er ikke unormalt, og du må nesten bare ta tiden til hjelp. Du har egentlig to alternativer: Si til deg selv at prøvingen egentlig ikke begynner før om noen måneder, når alt har falt på plass (er det fremdeles helt kaos 6-8 måneder etter at du sluttet på pillen, oppsøk lege). Eller du kan begynne å måle tempen og se om du har eggløsning. Dette kan du lese masse om på http://www.snartgravid.com. Men iom. at syklusen din er så ustabil foreløbig kan dette kanskje bli litt stressende.

Lykke til, uansett! icon_smile.gif Det er en frustrerende tid, men Å så deilig når det lykkes!

12

Skrevet

Heisann igjen

Tusen takk for gode svar. Det dere skrev ante meg, men nå har jeg i tillegg hørt det fra andre og ikke bare tenkt på det selv.

Kjempefint å få svar på noe man lurer på.

Ha en fin dag alle sammen, det er en spennende tid!

Anette

Skrevet

Hei

Et gammelt "jungeltriks" for å treffe EL, selv med håpløse sykluser er å ha sex annenhver dag gjennom hele syklusen. Sædcellene lever i 2 dager og egget i 1 dag (tror levetidene er riktige...), så da skal det holde med sex annenhver dag.

Lykke til

Hilsen Hestehoven 31+2

Skrevet

Takk for tipset, Hestehoven! Tror samboeren min vil like det trikset!

Anette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...