Gå til innhold

Gaver fra Thailand og Kambodsja

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på vei til Phuket og skal videre til Bangkok og Kambodsja. Jeg har allerede hatt 2 dager i Bangkok, sett meg litt rundt. Men jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan finne på til kjæresten min og noen venner. Gidder ikke finne noe som lett finnes hjemme i Norge. Så, noen tips til hva som kan være en fin feriegave til venner og kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Vet ikke om jeg svarer altfor sent nå, men jeg kjøpte i alle fall med meg masse tekstiler og sendte med båtpost. Sengetepper, skjerf osv. En del steder i Phnom Penh har de fine smykker som går til inntekt for minerammede. Bare sjekk ut at de er til å stole på. Husker dessverre ikke hva butikkene heter, men den ene ligger rett ved det store markedet i Phnom Penh. Om du har noen yngre, litt rocka venner, så falt "nasjonalskjerfet" til khmerene veldig i smak hos mine venner i alle fall. Kan også få tak i fine sko, sandaler og skinnsandaler.

Synes også de "hårpinnene" med utskåren pynt eller perler i enden var veldig fine.

I Thailand har de også noen geniale matter med pute i ene enden. Perfekte til å slange seg på ute i gresset. Ellers ville jeg også kjøpt pepper i Kambodsja. De må ha verdens beste pepper. Det blir ikke sterkt på samme måte som her hjemme, du kan i stedet ha på masse som gir god smak. I Bangkok får du tak i Converse til 200 kr.

Ellers bør du kjøpe de vestlige merketingene i Thailand, for i Kambodsja er det bare skrot og fake. De såkalte shoppingsentrene har akkurat den samme driten du får tak i på markedene.

De har også veldig mye kult i bambus. Kjøkkenting osv, men også mye annet som klær. Fant dette spesielt i Kambodsja, men de har det sikkert i Thailand også.

Kjøpte også mange kule smykker med edelstener og halvedelstener i Bangkok.

Vet ikke om noe av dette er din smak, men.. :)

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...