AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #1 Del Skrevet 23. desember 2011 Er på vei til Phuket og skal videre til Bangkok og Kambodsja. Jeg har allerede hatt 2 dager i Bangkok, sett meg litt rundt. Men jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan finne på til kjæresten min og noen venner. Gidder ikke finne noe som lett finnes hjemme i Norge. Så, noen tips til hva som kan være en fin feriegave til venner og kjæreste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 1. januar 2012 #2 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Vet ikke om jeg svarer altfor sent nå, men jeg kjøpte i alle fall med meg masse tekstiler og sendte med båtpost. Sengetepper, skjerf osv. En del steder i Phnom Penh har de fine smykker som går til inntekt for minerammede. Bare sjekk ut at de er til å stole på. Husker dessverre ikke hva butikkene heter, men den ene ligger rett ved det store markedet i Phnom Penh. Om du har noen yngre, litt rocka venner, så falt "nasjonalskjerfet" til khmerene veldig i smak hos mine venner i alle fall. Kan også få tak i fine sko, sandaler og skinnsandaler. Synes også de "hårpinnene" med utskåren pynt eller perler i enden var veldig fine. I Thailand har de også noen geniale matter med pute i ene enden. Perfekte til å slange seg på ute i gresset. Ellers ville jeg også kjøpt pepper i Kambodsja. De må ha verdens beste pepper. Det blir ikke sterkt på samme måte som her hjemme, du kan i stedet ha på masse som gir god smak. I Bangkok får du tak i Converse til 200 kr. Ellers bør du kjøpe de vestlige merketingene i Thailand, for i Kambodsja er det bare skrot og fake. De såkalte shoppingsentrene har akkurat den samme driten du får tak i på markedene. De har også veldig mye kult i bambus. Kjøkkenting osv, men også mye annet som klær. Fant dette spesielt i Kambodsja, men de har det sikkert i Thailand også. Kjøpte også mange kule smykker med edelstener og halvedelstener i Bangkok. Vet ikke om noe av dette er din smak, men.. Endret 1. januar 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå