Gå til innhold

Redd for at svigermor vil ødelegge jula.

Anbefalte innlegg

Gjest Nyskjeriper
Skrevet

Svigermor ble bedt til oss på julaften sånn i siste liten, hun skulle egentlig feire hos noen andre men de reiste vekk.

Svigermoren min er en sånn person som klager ekstremt mye over bagateller.

Og jeg er nesten sikker på at hun kommer til og lage ustemning på julaften.

Og det vil ikke vi ha noe av i vårt hjem, det et jo tross alt jul.

Hva skal jeg gjøre da hun begynner og slenge med leppa? Det er fristende og kaste henne ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres akkurat ut som moren min. Finner du den magiske løsningen på å håndtere "Scrooge", må du for all del dele svaret.

• Liker 2
Skrevet

Hun høres akkurat ut som moren min. Finner du den magiske løsningen på å håndtere "Scrooge", må du for all del dele svaret.

:fnise:

Skrevet

Svigermor ble bedt til oss på julaften sånn i siste liten, hun skulle egentlig feire hos noen andre men de reiste vekk.

Svigermoren min er en sånn person som klager ekstremt mye over bagateller.

Og jeg er nesten sikker på at hun kommer til og lage ustemning på julaften.

Og det vil ikke vi ha noe av i vårt hjem, det et jo tross alt jul.

Hva skal jeg gjøre da hun begynner og slenge med leppa? Det er fristende og kaste henne ut.

Nå har ikke jeg en svigemor som klager så veldig mye, men jeg har en gang feiret nyttårsaften med en som klaget over absolutt alt! Begynte å bli ganske irriterende og pinlig etterhvert, men det funket delvis å bare overse det, og gjerne begynne å snakke om noe helt annet hvis han la opp til ett eller annet som kunne føre til dårlig stemning. Bare overse det fullstendig og snakke med de andre og andre ting. Han klagde ikke så fryktelig mye mot slutten av kvelden ihvertfall. Men jeg vet ikke om det virker på din svigermor, men du kan jo prøve. Eventuelt å bare si det direkte til henne, selv om det garantert blir å skape dårlig stemning.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvorfor ta sorgene på forskudd? Kanskje svigermor oppfører seg pent. God jul! :nisse:

• Liker 1
Skrevet

Sikkert vanskelig, men overse det så godt du kan. Og som nevnt over her, prøv å forandre samtaleemnet hvis hun begynner å klage.

Hvis hun klager på noe bare prøv å svare med "Er det så farlig da?" eller noe i den duren. Har funket for min del på folk som bare klager. Vanskelig men overse henne så godt du kan hvis hun surmulier. Kan jo hende at hele kvelden blir flott selv om du er nervøs nå.

Skrevet

Hun hørtes ut som meg... men så kommer jeg fra en veldig sløv familie som feks ikke bryr seg om badet er skittent til jul eller om de har reine sengeklær.. vurderer å feire jul alene på hotel neste år,for å ungå all negativitet å tunge taker fra min side.

Skrevet

Sikkert vanskelig, men overse det så godt du kan. Og som nevnt over her, prøv å forandre samtaleemnet hvis hun begynner å klage.

Hvis hun klager på noe bare prøv å svare med "Er det så farlig da?" eller noe i den duren. Har funket for min del på folk som bare klager. Vanskelig men overse henne så godt du kan hvis hun surmulier. Kan jo hende at hele kvelden blir flott selv om du er nervøs nå.

Det er verste man kan si til en klagepetter. Da åpner man opp for en lang lang lang leksjon om hvordan personen har rett til å si meningen sin.

Skrevet

Hvis du finner en god løsning - må du dele det!

( Men de aller fleste lar bagateller ligge + tar på noen ekstra anstrengte smil i jula)

Skrevet

bare si "ja ok" til alt de klager på..ikke la de utdype. "Ja ok" så ignorer.

Litt som å trene hunder.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...