Gå til innhold

Noen fra nedre-øvre eiker, drammen, eller lier her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg gå turer i skogen om vinteren som det er måkt? I de områdene det står i overskriften? Steder, veinummer/veinavn (pga. gps)

Hvor er det lysløype gåtur?

Hvor kan man gå på langrennski? Prepparerte løyper. Og mest mulig flatt terreng.

Noen som vet om en link der det står en oversikt over turområder i nedre-øvre eiker, drammen, lier og rundt der i området?

Alle de spørsmålene over ønsker jeg mest mulig flatt terreng. Gjerne rundt ett vann, dam ol. men også der det er uten vann/dam.

Jeg er bare lei av å kun gå i gatene her om vinteren så vil ut i skogen-turområder også om vinteren?

Sånn i fremtiden - hvor er det kjekke turområder også om våren, sommeren, høsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange skiløyper rundt om i marka. Du kan starte fra Spiralen og Landfalltjern. (Grei parkering).

Ta skiheisen opp ved Aronsløypa (Åssiden) og gå innover marke derfra.

Flott å starte fra Eiksetra i Lier.

På Konnerud er det lysløpe fra stadion og innover marka. Du kan også starte fra Dalen parkering (mellom Konnerud og Mjøndalen) eller fra MIF-hytta mer mot Hagatjern.

Skrevet

Eiksetra er bra. Eller til sollihøgda(?) starter på Krafttoppen og går innover skogen.

Skrevet

Langs elva fra Mjøndalen via Steinberg til Hokksund er det jo sti, vet ikke om den er måkt, men det går så mange der hele tida at det burde gå bra.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vil anbefale deg denne bloggen! Veldig flink til å oppdatere om skiføre, preparerte løyper (Drammensmarka) og smøretips.

Et annet tips er å kjøpe turorienteringspakker! Da får du en pakke med kart og klipekort, og så kan du gå runder og finne poster (et kompass er nyttig). Da får du også relativt gode kart over de områdene du skal gå i, som kan brukes utenom orienteringen også. Disse viser f.eks. stier og hvor mye stigning det er i området. Her er en oversikt over hvilke områder som tilbyr orientering. Ganske morro selv om det er litt vanskelig i starten, og så er det en ekstra motivasjon for å komme seg ut i og med at man har et mål. Og så oppdager man mye nye steder i marka. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...