AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 kjøpt hus i dag selvsagt veldig spennende tid vi går i møte. begge to har leid for oss selv frem til nå, så blir en overgang til å eie og sitte ansvarlig for ett lån. hvilke ting dukket opp som dere ikke hadde tenkt på på forhånd når dere kjøpte boplass for første gang?
QueenPenelope Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Gratulerer som huseier! Åh, så befriende det er å vite at man eier noe. Tror jeg aldri kommer til å glemme følelsen Jeg tror ikke det har dukket opp noe jeg ikke har tenkt på... men jeg kjenner jo ansvaret tynge i forhold til vedlikehold og reparasjoner. Vi har en eldre enebolig, og det er alltid noe som må fikses på og vedlikeholdes. Det er ingen å ringe, ingen å sende regningen til. Men så bestemmer vi selv hvordan vi vil ha det også!
Vegas Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Gratulerer! Kjøpte selv hus for 6 mnd siden. Vi har lagt av endel penger itilfelle det skulle komme noe uforesett. Vi er ikke rik, men er ikke redd for å ta i et tak selv for å få det som vi vil:)
Zoë Castillo Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Kjøpte 45 år gammelt hus forrige vinter, og overraskes stadig av nye ting som må fikses. Punkterte vinduer, råte på loftet, ødelagte takrenner osv. Skjønner jo at gamle ting ryker etterhvert, men MÅ alt skje samtidig?! Legg av penger, det er mitt eneste råd.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 TS her Tusen takk for gratulasjoner ganske spennende ja og skal ikke nekte for at det svirrer litt tanker i hodet.... ingen av oss som har eid noe før så spennende og nytt område vi skal inn i sammen men blir selvsagt veldig deilig å ha vårt eget!! huset er ca 25 år gammelt, ikke noe som MÅ gjøres før vi flytter inn, men mulig det blir litt maling feks, men vi vet jo at det vil komme litt fremover med årene som må tas, så er nok veldig lurt ja å spare seg opp litt penger til det som måtte dukke opp... må også ha litt nye møbler å sånn (kjøper nok kanskje noe brukt) så pengene får nok bein å gå på fremover.....
CoffeeCup Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Det er mye mer å vaske, mye mer å rydde, mer å måke og mer gress og klippe. Og i tillegg det andre nevner, du kan ikke sende bort regningen, alt er ditt ansvar nå. Sett av penger til uforutsette hendelser. Men jeg ville ikke byttet det mot noe. Elsker å eie et helt hus som er helt vårt og vi kan gjøre akkurat hva vi vil med Gratulerer med hus!
Lutetium 71 Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Kjøpte 45 år gammelt hus forrige vinter, og overraskes stadig av nye ting som må fikses. Punkterte vinduer, råte på loftet, ødelagte takrenner osv. Skjønner jo at gamle ting ryker etterhvert, men MÅ alt skje samtidig?! Legg av penger, det er mitt eneste råd. Det er nok dere som oppdager ting samtidig!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 TS her tanken på å ha kjøpt hus har endelig begynt å roe seg litt.... mange ting som skal ordnes og fikses merker jeg!! da vi var i banken for å snakke med lån (var før vi la inn noe bud) fikk vi beskjed om hvor mye lån vi kunne få og banken sjekket at vi hadde 10% egenkapital. Vi fikk huset for mindre enn det banken hadde sagt vi kunne få i lån. Låner 90% av kjøpssummen og har resterende 10% i EK. I tillegg kommer jo dokumentavgift og tinglysning etc på ca 80 000. Disse pengene sjekket jo på en måte ikke banken at vi hadde... trenger jo også litt penger å sånn til møbler men skjønner jo at det er noe vi selv må beregne og ikke banken (varierer jo også hvor mye møbler de forskjellige skal kjøpe men dokumentavgift etc er jo standard ved kjøp).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå