Gå til innhold

Skummadrasser fra jysk - vil de strekkes ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nylig 2 sammenrullede skummadrasser fra Jysk som jeg fikk beskjed om måtte ha et par dager på seg til å komme i sin opprinnelige form. Jeg pakket de ut og slengte de oppi sengen og så at de var betydelig mye kortere enn sengen! Jeg fikk jo beskjed om at de måtte få strekke seg ut, men altså... vil de virkelig strekke seg 20cm?

Etter jeg la de oppi sengen så lukket jeg glidelåsen til det avtakbare trekket og la merke til at det var litt vanskelig å få den lukket. Og det at madrassen skal strekke seg 20cm inni det trekket, det er for meg uforståelig.

På pakkene står det at de er 200cm.

Noen som har vært borti noe lignende? Og har madrassene kommet ut i normal lengde/bredde? Eventuelt hvor lang tid tok det før de hadde funnet tilbake til formen sin?

Skrevet

Okei, godt å høre. :)

var så dum at jeg solgte madrassen min før jeg fikk kjøpt meg nye så jeg har ligget på sofaen i natt. Regner med det vil bli gjort et par netter til. De madrassene var jo steinharde nå når de ikke var "helt seg selv". :gjeiper:

Skrevet

Har du kjøpt sånne med memory-skum? Legg deg i dem, de mykner fort.

Skrevet

Jeg aner rett og slett ikke. Jeg kjøpte av typen Madrass PLUS F60, det er alt jeg vet. Står ingenting om de på hjemmesidene deres heller såvidt jeg kan se. Kan jo prøve å legge meg i de for å se hva som skjer. Håper de retter seg ut fort :)

Skrevet

http://www.jysk.no/4/5/16/537/3305218/a/catalog:

Fasthet: Medium/fast

Kjerne: Kaldskum

Kjernekvalitet: 30 kg/m³

Kjernehøyde: 12 cm

Quilting: 100 g/m² polyester

Trekkmateriale: 50% bomull/50% polyester

Farge: Logo print, Hvit

Vaskeinstruksjon: 60°C

Miljø- og helsemerking: Certipur

Skrevet

Takker for det, madrasser er ikke min sterke side så JEG ble i allefall ikke så veldig mye klokere :)

Skrevet

Hehe. Jeg skal ha meg ny seng, så jeg har trålet Ikea, Jysk og både dyre og billige butikker. Jeg har madrasser og overmadrasser fra Jysk nå, men en annen type enn den du har kjøpt. Ett eller annet sted på Jysk sine sider står det noe om hvor lang tid det tar for dem å få sin riktige fasong, og jeg antar at kaldskum kan bruke lenger tid enn f.eks. en vanlig skumgummi-madrass. Høres ut som om det kanskje er et tettere materiale. Men det er bare noe jeg tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...