AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg har antagelig fått atypisk lungebetennelse. Funn på røntgen var usikkert, men tydet på dette. De ville egentlig ha meg inn på CT, men fastlegen mente dette ikke var nødvendig siden det går mye av dette nå. Begynte på antibiotika i går og har blitt litt bedre i lungene, men er utrolig slapp og sliten. Mye slappere enn før jeg begynte på medisinen. Noen andre som har/har hatt dette som kan si noe om hvor lang tid det tok før man følte seg bedre? Passer jo utrolig dårlig nå rett før jul og jeg skal reise bort i romjulen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 23. desember 2011 #2 Del Skrevet 23. desember 2011 Det avhenger av hva som er årsaken til lungebetennelsen, ettersom det er flere bakterier, og også virus, som kan gi atypisk lungebetennelse. Min mor fikk atpisk lungebetennelse av haemophilus influenzae, og var ordentlig dårlig i en uke. Hun slet deretter med hoste i flere uker etterpå, men følte seg i fin form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 23. desember 2011 #3 Del Skrevet 23. desember 2011 Hvis det er mykoplasma, kan du regne med å bli nokså sliten og slått ut av sykdommen, selv etter at luftveissymptomene er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. desember 2011 #4 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg hadde det samme i høst og ble skikkelig dårlig. Måtte gjennom to antibiotikakurer for å ta knekken på lungebetennelsen og måtte være borte fra jobben i seks uker. Jeg ble også innmari slapp og dårlig av medisinene, følte meg virkelig elendig. Siste kuren jeg fikk var vel egentlig verst (i den forstand at jeg ble først veldig dårlig og deretter bra), men den fikk ihvertfall bukt med lungebetennelsen. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 23. desember 2011 #5 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg hadde dette for noen år siden, og var faktisk syk i månedsvis. Hadde hostet og vært dårlig ganske lenge, og vært til legen et par ganger uten at han gjorde noe mer enn å skrive ut Cosylan. Så dro jeg til legevakten sent en kveld og ble innlagt på sykehuset i noen dager, og fikk da penicillin. Følte meg bedre ganske fort, men hostingen hang i lenge. Hver eneste gang jeg gikk ut av døra eller anstrengte meg på noe vis hostet jeg så jeg måtte gå tvekroket, og fortet meg inn på sofaen for å sitte en uke til. :-/ Men det kommer jo an på veldig mye da, hvor syk du er og hvor lenge du har vært syk. Jeg ville ikke greid å reise bort så kort tid etter start av behandlingen, men du kan jo bli raskt bedre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #6 Del Skrevet 23. desember 2011 Takk for svar alle! Jeg har ikke vært så plaget med hoste, men vært veldig tett i brystet (som om noen sitter oppå brystkassen min) og seigt slim som ikke har løset til tross for bruk av slimløsende hostesaft og astmamedisn. Tror jeg har hatt det lenge, vært slapp og sliten siden oktober. Skal reise med tog (altså ikke fly og det er bra) og der jeg skal har jeg lege i huset, så det går nok bra! God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #7 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg hadde det samme i høst og ble skikkelig dårlig. Måtte gjennom to antibiotikakurer for å ta knekken på lungebetennelsen og måtte være borte fra jobben i seks uker. Jeg ble også innmari slapp og dårlig av medisinene, følte meg virkelig elendig. Siste kuren jeg fikk var vel egentlig verst (i den forstand at jeg ble først veldig dårlig og deretter bra), men den fikk ihvertfall bukt med lungebetennelsen. Mvh Yvonne Husker du hva slags antibiotikakurene du fikk, het? Nå er jeg snart ferdig med Doksycyklin Hexal-kuren og ble først bedre, men nå har jeg blitt verre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 26. desember 2011 #8 Del Skrevet 26. desember 2011 Når antibiotikaen begynte å funke på sykehuset etter et par mislykkede kurer pga det hadde gått så lang tid før de oppdaget lungebetennelsen (tok ikke CRP, og man "hørte" ikke lungebetennelsen) sov jeg sikkert gjennom hele dagen de første dagene. Da hadde jeg slitt med lungebetennelse i en månedes tid, hadde fått antibiotika på legevakten, men det var gått for lang tid. Til slutt fikk så sterke brystsmerter at jeg måtte legges inn. Jeg ble sliten og andpusten av alt. Alt var et ordentlig ork. Det hang igjen flere måneder etter hos meg, både denne slitsomheten og at jeg fikk kramper/smerter i brystet hvis jeg anstrengte meg. Og jeg hostet en del i ettertid selv om det ikke var noen betennelse lenger. Måtte tilbake til legen og ta røngten for å være sikker på at alt var som det skulle med lungene. Men han sa at det kunne ta tid for kroppen å komme seg etter en infeksjon, så da var det bare å ta tiden til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #9 Del Skrevet 26. desember 2011 Takk for svar ninuska_! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #10 Del Skrevet 30. desember 2011 Husker du hva slags antibiotikakurene du fikk, het? Nå er jeg snart ferdig med Doksycyklin Hexal-kuren og ble først bedre, men nå har jeg blitt verre igjen. Jeg husker dessverre ikke, men opplevde det samme som deg. Måtte få en sterkere kur ihvertfall. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå