AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Katten min har vært borte i snart 10 dager, og jeg er helt fra meg av bekymring! Han er aldri borte mer enn 1 dag, for han liker å være like mye inne som ute... Jeg vet at katter tar seg en langtur i ny og ne, men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. Blir mer og mer trist for hver dag som går, uten at han dukker opp. Jeg kikker i vinduene hele tiden, i håp om at han skal dukke opp i hagen utenfor - og blir like skuffet hver gang han ikke er der... Er utrolig knyttet til katten min, og julen blir ikke det samme når han er borte.... Mitt største ønske denne julen er at han skal dukke opp i god behold! :cry:
Aldrisur Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Jeg håper virkelig at katten din kommer tilbake fortere enn fortest! Men kan det muntre deg opp å tenke på at når katten er borte danser musene på bordet?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Katten min var borte i 14 dager en gang. Han kom plutselig hjem og var skikkelig sulten... Ei venninne av meg har ei katt som var borte i 8 måneder. Plutselig en dag da hun var ute og gikk i nabolaget fant hun katten, og den hadde blitt smellfeit. Tydeligvis er det noen som har matet den.. Men hun fikk i alle fall henta tilbake katta si Du har lagt ut annonse på dyrebar og spurt rundt hos naboer, hengt opp lapper osv? Vet om de som dessverre tar inn katter uten å melde dem savnet noe sted..
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Har lagt ut annonse på alle mulige steder, hengt opp plakater og snakket med de nærmeste naboene. Har foreløpig bare hengt opp plakater her i nabolaget + i lokalbutikken, men har tenkt å utvide søkeområdet i morgen... Takk for oppmuntrende ord, setter pris på omtanken TS
vinterspeil Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Katten vår har flere ganger vært lenge borte. Den lengste perioden var nesten tre måneder. Ellers 14 dager eller 4 uker. Tror det er ganske vanlig at kattene tar seg turer. Den kommer helt sikkert tilbake
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 Da virker det i alle fall som du har gjort alt riktig! Katter kan gå veldig langt, og det kan være vanskelig for vanlige folk å huske en katt de ser når de ikke leter etter den. Spesielt om katten ser frisk og rask ut. Men jeg tror og håper at katten kommer hjem av seg selv. Føler med deg, for jeg vet hvor vondt det er når katten er borte.. Jeg blir stressa bare katten min er borte noen timer. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Uff da ! Det er ikke gøy, men det går ofte bra En ting du kan prøve, - om du ikke alt har gjort det; gå ut sent på kvelden (når det er rolig i omgivelsene) og rop på ham. Ta gjerne med en boks katte-digg som han liker og rist på boksen. Gå i hele nabolaget, rop og lytt ! Det er mye lettere å høre en katt som svarer når det er få andre lyder ute. Han kan jo ha rotet seg inn i en kjeller eller en garasje. Vi håper på det beste Hvor gammel er han forresten ? Og er han kastrert ? Kastratene går som regel ikke like langt som en fertil hankatt på damejakt.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #8 Skrevet 23. desember 2011 Skjønner godt at du er bekymret, det er forferdelig når de ikke kommer hjem Vår katt (kastrert hankatt) var borte i fire måneder en sommer, antagelig hadde han slått seg til et sted han fikk mat, da han kom hjem i godt hold. Han har også vært borte 1-2 uker og kommet hjem ganske tynn. Selv om han er kastrert har han visst litt utferdstrang, spesielt om sommeren. Katten til ei venninne av meg var borte flere uker i høst, og kom heldigvis hjem et par dager (!) før hun skulle flytte derfra. Dette er også en kastrert hankatt. Håper pusen din kommer hjem og at du får en god jul! 1
iskaffe Skrevet 23. desember 2011 #9 Skrevet 23. desember 2011 Katten vår var borte i flere år. Vi regnet med at han var død helt til vi leste en artikkel i lokalavisen og tilfeldigvis så katten vår på bildet! Mannen beskrev at katten bare hadde kommet vankende innom og siden da har han gitt han mat og tatt vare på han. Vi tenkte at han hadde det sikkert bedre der enn hos oss (mannen hadde gård, vi bodde i byen) og tok derfor ikke kontakt.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #10 Skrevet 23. desember 2011 Uff da ! Det er ikke gøy, men det går ofte bra En ting du kan prøve, - om du ikke alt har gjort det; gå ut sent på kvelden (når det er rolig i omgivelsene) og rop på ham. Ta gjerne med en boks katte-digg som han liker og rist på boksen. Gå i hele nabolaget, rop og lytt ! Det er mye lettere å høre en katt som svarer når det er få andre lyder ute. Han kan jo ha rotet seg inn i en kjeller eller en garasje. Vi håper på det beste Hvor gammel er han forresten ? Og er han kastrert ? Kastratene går som regel ikke like langt som en fertil hankatt på damejakt. Takk for tips! Har gått litt rundt i området, men er ikke så lett å når man bor i et boligstrøk i by (er også større skoger i nærheten), det vil ta en evighet å søke overalt. Heldigvis har vi gode naboer som er obs på at han er borte, og som holder litt utkikk etter ham Han er nærmere 3 år og kastrert, men han hører nok til disse som ikke blir mer hjemmekjær etter kastrasjon. Han er ganske vilter og elsker å være ute, men aldri lengre enn et par døgn, og spesielt ikke nå når det er vinter! Nå er det skikkelig gufsevær for tiden, og da foretrekker han å være inne. Huff, blir en stusselig jul hvis han er borte... Jeg tror at en av grunnen til at jeg valgte å skrive her, er at folk rundt meg ikke helt forstår hvordan jeg har det. De tenker at det "bare" er en katt, selv om de vet at jeg er glad i ham. Men det er vel bare ordentlig dyrevenner som kan forstå at han er noe av det kjæreste i livet mitt, at han er som et barn for meg (jeg har ikke barn). Jeg blir alltid så enormt knyttet til dyr, så det er så tøft når de da forsvinner eller blir syke (har også vært et par ganger der han var på nippet til å dø av sykdom, så har vært gjennom en del nedturer, men det blir ikke mindre vondt av den grunn). 1
Rumle Skrevet 23. desember 2011 #11 Skrevet 23. desember 2011 Huff! jeg føler veldig med deg! Håper inderlig at han kommer hjem SNART!!!! 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #12 Skrevet 23. desember 2011 Katten vår var borte i flere år. Vi regnet med at han var død helt til vi leste en artikkel i lokalavisen og tilfeldigvis så katten vår på bildet! Mannen beskrev at katten bare hadde kommet vankende innom og siden da har han gitt han mat og tatt vare på han. Vi tenkte at han hadde det sikkert bedre der enn hos oss (mannen hadde gård, vi bodde i byen) og tok derfor ikke kontakt. Det var jo bra at det gikk fint med katten da! Må ha vært en god følelse å oppdage at han lever i beste velgående Det jeg frykter mest er at han ligger et sted der ute med smerter. At han er sulten, redd og har vondt. Prøver å tenke på at han får (evt stjeler ) mat av noen, og at han bare er ute på eventyr. TS
Aurora M. Skrevet 23. desember 2011 #13 Skrevet 23. desember 2011 Krysser fingre for at pus dukker opp! Jeg forstår deg iallefall veldig godt. Vi har jo også en tendens til å frykte det verste.. Det fine er at han er såpass voksen at han begynner å få endel erfaring. Er det snø hos deg nå? Det er ofte at katter får litt problemer p.g.a det. Sporene og rutene de vanligvis bruker er dekket til, og de kan bli tvunget til å gå på mer åpne plasser, noe som kan kjennes utrygt. De blir mer sårbare for å bli skremt på ville veier. Jeg sier ikke dette for å skremme deg. Men det kan derfor være lurt å utvide søket noe, da han kan befinne seg lengre borte fra hjemmet enn vanlig. Jeg anbefaler å henge opp lapper der du kan, og da helst med bilde. Bruk også lokalavisen dersom det er mulig. Erfaringen min er at en beskrivelse av en katt (med mindre det er noen veldig spesielle kjennetegn) går folk hus forbi, mens en bilde derimot fester seg hos de fleste! All mulig lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #14 Skrevet 23. desember 2011 Krysser fingre for at pus dukker opp! Jeg forstår deg iallefall veldig godt. Vi har jo også en tendens til å frykte det verste.. Det fine er at han er såpass voksen at han begynner å få endel erfaring. Er det snø hos deg nå? Det er ofte at katter får litt problemer p.g.a det. Sporene og rutene de vanligvis bruker er dekket til, og de kan bli tvunget til å gå på mer åpne plasser, noe som kan kjennes utrygt. De blir mer sårbare for å bli skremt på ville veier. Jeg sier ikke dette for å skremme deg. Men det kan derfor være lurt å utvide søket noe, da han kan befinne seg lengre borte fra hjemmet enn vanlig. Jeg anbefaler å henge opp lapper der du kan, og da helst med bilde. Bruk også lokalavisen dersom det er mulig. Erfaringen min er at en beskrivelse av en katt (med mindre det er noen veldig spesielle kjennetegn) går folk hus forbi, mens en bilde derimot fester seg hos de fleste! All mulig lykke til! Det er heldigvis ikke snø her, og heller ikke så veldig kaldt Er litt mer rolig nå, innser at det kan ta litt tid før han dukker opp. Har hengt opp flere plakater (med bilde selvsagt!) og sendt inn bilde til avisen, krysser fingrene for at en eller annen har sett ham. Mest sannsynlig kommer han tassende om en ukes tid som om ingenting har hendt, og helt uvitende om alt oppstyret han har forårsaket
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #15 Skrevet 23. desember 2011 Gladmelding: pusen er kommet tilbake og alt er vel! Veldig sulten og glad for å se meg. Er helt følelsesvrak nå, utrolig lykkelig men skrekken sitter fortsatt i... Takk for all støtte, det har virkelig hjulpet Håper dere alle får en gledelig jul 14
Aldrisur Skrevet 23. desember 2011 #16 Skrevet 23. desember 2011 Å så koselig å høre! Ha en riktig fin jul sammen med katten din 2
Gjest Lille-pus Skrevet 23. desember 2011 #17 Skrevet 23. desember 2011 Gladmelding: pusen er kommet tilbake og alt er vel! Veldig sulten og glad for å se meg. Er helt følelsesvrak nå, utrolig lykkelig men skrekken sitter fortsatt i... Takk for all støtte, det har virkelig hjulpet Håper dere alle får en gledelig jul Så godt å høre ! Da blir det en riktig god jul hos dere også 2
Bloodless Skrevet 24. desember 2011 #18 Skrevet 24. desember 2011 Utrolig skummelt når de forsvinner på det viset. Min forsvant i en uke forrige sommer og jeg ble helt desperat. Gikk flere timer hver dag og lette. Fant han faktisk, mange kilometer fra der jeg bor, men siden han er så nervøs, fikk jeg ikke tak i ham. Da jeg kom hjem satt han på trappen og ventet. Kjempeglad på dine vegne, TS. Nå blir det jul! 1
CaspertheGh0st Skrevet 24. desember 2011 #19 Skrevet 24. desember 2011 Gladmelding: pusen er kommet tilbake og alt er vel! Veldig sulten og glad for å se meg. Er helt følelsesvrak nå, utrolig lykkelig men skrekken sitter fortsatt i... Takk for all støtte, det har virkelig hjulpet Håper dere alle får en gledelig jul Herlig! Beste julegaven du kunne fått det der! 2
Aurora M. Skrevet 24. desember 2011 #20 Skrevet 24. desember 2011 Så fint TS! Hva er vel bedre julegave enn en høyt elsket og savnet pus som kommer trygt hjem til matmor? God jul til dere! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå