Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at noen av og til snakker om at revisorer har blitt autoriserte regnskapsførere.

Må de da ta noe tilleggsutdanning, hvis de feks har 3 årig bacheleor i revisjon eller hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest IngvildSF
Skrevet

Jeg vil tro man må ta noen ekstra fag, og muligens jobbe med regnskapsføring før du kan bli autorisert regnskapfører, men jeg er jammen ikke sikker.

Du kan sende inn en søknad om å bli autorisert regnskapsfører til finanstilsynet, og høre hva du eventuelt mangler. De burde jo vite mest om den saken.

Skrevet

Bachelor i revisjon dekker alle fagkrav til å bli autorisert regnskapsfører. Har selv revisorutdannelse, og jobber som regnskapsfører. Vedr. selve autorisasjonen er jeg noe usikker, men det skal jeg sjekke opp. Ble nysgjerrig selv.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Bachelor i revisjon dekker alle fagkrav til å bli autorisert regnskapsfører. Har selv revisorutdannelse, og jobber som regnskapsfører. Vedr. selve autorisasjonen er jeg noe usikker, men det skal jeg sjekke opp. Ble nysgjerrig selv.

Høres fornuftig ut, Solvei.

• Liker 1
Skrevet

En registrert revisor kan søke om autorisasjon som regnskapsfører. Det trengs ingen ekstra utdannelse eller praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...