Gå til innhold

Røde, tørre barnekinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen sine kinn er så røde og med tørre partier.

Ingenting hjelper.

Har forsøkt Aderma fra apoteket, kuldekrem, vaselin + andre kremer for tørr hud.

Er det noe annet som kan hjelpe mot disse knallrøde kinnene?

Det er ikke noe som gjør vondt, men det ser ikke så godt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

unngå kremer som inneholder vann når dere skal ut, da må man i så fall smøre 20-30 min før man går ut...

smør ofte. Smør gjerne et tykt lag med en god krem på kvelden slik at det trekker inn i huden over natten. Jeg har noen ganger smørt mine barn før de legger seg + når jeg legger meg..

Skrevet

Jeg smører alltid ansiktet til minstejenta med A-krem hver kveld. Og om morgenen så smører jeg med Ceridal (kjøper på apotek). Har og en stift fra Dermalogica som jeg drar over nese og kinn som er ekstra utsatt (kjøper i hudpleiesalong).

Gjest Eurodice
Skrevet

Har du forsøkt A-creme? Den kan forveksles med apotekets A-krem, men er ikke denne.

Skrevet

Hvis du vil at barnet skal utvikle allergi bruker du A-creme.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Hvis du vil at barnet skal utvikle allergi bruker du A-creme.

Utdyp gjerne..

Skrevet

Den inneholder peanøttolje og peanøtter er et av de sterkeste allergener som finnes.

Gjest Eurodice
Skrevet

Den inneholder peanøttolje og peanøtter er et av de sterkeste allergener som finnes.

Les om dette produktet før du uttaler deg så bastant.

Skrevet

3-åringen sine kinn er så røde og med tørre partier.

Ingenting hjelper.

Har forsøkt Aderma fra apoteket, kuldekrem, vaselin + andre kremer for tørr hud.

Er det noe annet som kan hjelpe mot disse knallrøde kinnene?

Det er ikke noe som gjør vondt, men det ser ikke så godt ut.

Jeg ser du har forsøkt Aderma, men hva slags Aderma? Jeg bruker denne på barnet mitt. Jeg synes den virker bra. Jeg smører på om kvelden når han skal legge seg og en gang til dersom han er veldig tørr.

Skrevet

Jeg foreslår hudkremen fra Lykkelig som liten. Vi har den uparfymerte utgaven, og bruker den med hell på huden til vesla, som er tørr og atopisk og må smøres konstant. Det finnes også en barnehagekrem i serien, som visstnok er egnet som kuldekrem.

Stellesalven derfra er også magisk, og fjerner rødhet og småsår på hele kroppen over natten. :)

Skrevet

Jeg bruker A-creme til mitt barn, den som er i hvit tube. Er det den som inneholder peanøttolje? Syns ikke den hjelper så mye på tørre partier.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man lager link, ellers skulle jeg gjort det. Jeg søkte og fikk opp "A-creme - historie". Der står det forklart nøyaktig hvordan kremen er sammensatt, og svar på ofte stilte spørsmål.

Ja, dette er informasjon fra produsenten. Tar du alltid slik info for god fisk? De sier blant annet at oljen er renset slik at den ikke kan gi allergiske reaksjoner, noe som er direkte feil og villedende markedsføring.

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1536&ID=2814

Skrevet

Jeg bruker A-creme til mitt barn, den som er i hvit tube. Er det den som inneholder peanøttolje? Syns ikke den hjelper så mye på tørre partier.

Nei, A-creme er den i brun krukke, A-krem er den i hvit tube. A-krem inneholder ikke peanøttolje.

Jeg tror jeg ville prøvd en krem som er naturlig, som Burts Bees eller noe fra helsekost, i tillegg til en god kuldekrem. Jeg synes SebaMeds er god, den inneholder ikke mineraloljer, parfyme, vann og konserveringsstoffer.

Skrevet

Prøv Aderma sink salve og\eller Aderma Stift! Begge de to er fantastisk gode.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, dette er informasjon fra produsenten. Tar du alltid slik info for god fisk? De sier blant annet at oljen er renset slik at den ikke kan gi allergiske reaksjoner, noe som er direkte feil og villedende markedsføring.

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1536&ID=2814

Nei, jeg tar ikke alt for god fisk. Dette har i grunnen ikke særlig interesse for meg. Grunnen til at jeg i det hele tatt skrev, var at jeg har barnebarn som denne kremen brukes på. Barnas hud er blitt mye bedre, tørre partier er så godt som borte. Men man kan ikke sluntre unna i vinterværet, så de blir smurt i ansiktet og ellers på kroppen ved behov, etter bading for eksempel.

Skrevet

Nei, A-creme er den i brun krukke, A-krem er den i hvit tube. A-krem inneholder ikke peanøttolje.

Jeg tror jeg ville prøvd en krem som er naturlig, som Burts Bees eller noe fra helsekost, i tillegg til en god kuldekrem. Jeg synes SebaMeds er god, den inneholder ikke mineraloljer, parfyme, vann og konserveringsstoffer.

Jeg trodde Sebamed var full av mineraloljer jeg?

Skrevet

Nei, jeg tar ikke alt for god fisk. Dette har i grunnen ikke særlig interesse for meg. Grunnen til at jeg i det hele tatt skrev, var at jeg har barnebarn som denne kremen brukes på. Barnas hud er blitt mye bedre, tørre partier er så godt som borte. Men man kan ikke sluntre unna i vinterværet, så de blir smurt i ansiktet og ellers på kroppen ved behov, etter bading for eksempel.

Jeg kan være enig i at mange synes at A-creme hjelper på tørr hud, men det betyr ikke at det er lurt å bruke denne likevel.

Skrevet

Jeg trodde Sebamed var full av mineraloljer jeg?

Nei, ikke kuldekremen. Den er faktisk helt grei som beskyttelse, men tilfører ikke noe fuktighet å snakke om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...