Gå til innhold

Lav BMI, 82 cm rundt magen - Her er grunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skrev for en stund siden om at jeg slet med å bli kvitt magefett og at jeg hadde en ordentlig mage (høy fettprosent) selv om BMI bare er ca 20. Prøvde gang på gang å endre det med vektnedgang og styrketrening og masse proteiner og nesten null sukker men magen besto uansett. Jeg har nå vært hos fastlegen og tatt det opp med henne. Var i utgangspunktet for å snakke om det kunne være matallergi.

Det vi fant ut var at magen jeg har som stikker ut rett og slett er løshud etter at jeg gikk ned 15-20 kilo for 4 år siden. Jeg har altså ikke mye fett, men løs hud. Det var også noe hun sa om at anatomien inni magen har endret seg siden jeg har vært overvektig og ett eller annet inni magen hadde åpnet seg og ikke lukket seg igjen slik at nederste del av magen stikker ut og aldri kan bli helt flat. ombinasjonen av dette var altså grunnen.

Hun mente også at jeg var slank nok og ville ikke henvise meg til plastisk kirurgi. Vurderer faktisk å kontakte en plastisk kirurg selv men har inntrykket av at slikt er veldig dyrt. Leste om mini-bukplastikk og det kostet 25.000. Noen som vet om andre typer inngrep som ikke er fullt så dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, bukplastikk i Tallin? Mange drar jo dit..

Skrevet

Body magic og lignende korsett/hold-in plagg er laget for å hjelpe på slike problemer som hun nevnte om anatomien. Den skviser tingene tilbake der de var ved lengre bruk.

Et godt eksempel på at anatomien kan endres er den ekstreme midjedamen. Hun har strammet så mye kun på midjen over tid at invollene har flyttet seg nedover. Merk at det er noe helt annet enn slikt undertøy som jeg nevner ettersom hun går for å ha verdens smaleste midje. Mer eller mindre.

Skrevet

Hm, bukplastikk i Tallin? Mange drar jo dit..

Men er det trygt? Ser for meg klinikker hvor man omtrent kan oppleve at de samtidig tar andre organer og selger videre?

Gjest henriett3
Skrevet

Men er det trygt? Ser for meg klinikker hvor man omtrent kan oppleve at de samtidig tar andre organer og selger videre?

Det er ikke så trygt som det er her i Norge. Det er best å gjøre det i Norge slik at du er sikker på at det går bra.

Skrevet

Det er ikke så trygt som det er her i Norge. Det er best å gjøre det i Norge slik at du er sikker på at det går bra.

Ja, du har nok rett i det du sier der. Problemet er bare den sinnsykt høye prisen - 40.000! Men Dette har jo plaget livet av meg i evigheter, magen jeg aldri blir kvitt uansett hvor mange kg jeg går ned. Det negative er også at man visstnok får arr etter operasjonen, må forhøtre meg om hvor tydelige de blir.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

du får begynne å spare da vet du... det går aldri bort på annet vis. eller så kan du bare leve med det :) ikke hør på de tullingene som anbefaler alle mulig slags kremer og faenskap hahaha :eeeh:

Skrevet

Ja jeg har faktisk penger til det, og jeg hadde egentlig bestemt meg i dag men leste om at det etterlater et stort arr under magen... det skal visstnok blekne i månedene etter operasjonen, men vil alltid bestå... Og er det egentlig så mye mer attraktivt med flat mage med langt arr?

Skrevet

Jeg har heller aldri fortstått helt poenget med bukplastikk for de som bare har litt ekstra mage. De får kanskje sixpack men arret vil jo ødelegge det visuelle? For det blir vel ofte ganske tydelig?

Skrevet

ingen her som har tatt som kan fortelle hvordan arret ble? jeg har bare tatt annen operasjon, og med de teknikkene de bruker i dag, med tråd som løser seg opp av seg selv, så får man bare en strek. Den vil jo hvitne etter en stund, så til slutt vil det jo bli en hvit strek. Syns ikke mine arr er skjemmende i det hele tatt. Men hvor kommer arret på en bukplastikk? akkurat i den linjen under navlen kanskje?

Skrevet

ingen her som har tatt som kan fortelle hvordan arret ble? jeg har bare tatt annen operasjon, og med de teknikkene de bruker i dag, med tråd som løser seg opp av seg selv, så får man bare en strek. Den vil jo hvitne etter en stund, så til slutt vil det jo bli en hvit strek. Syns ikke mine arr er skjemmende i det hele tatt. Men hvor kommer arret på en bukplastikk? akkurat i den linjen under navlen kanskje?

Så arret etter en bukplastikk er kanskje ikke så ille? Jeg så for meg at det ble veldig tydelig og minst like usexy som magen er nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo som alle andre arr, bare at det går langs hele magen. En i familien min gjorde dette og han har arr, han har ikke vært veldig flink til å teipe, så da ble det ikke så fint. Arret ligger under buksekanter og badetøykanter, så du slipper å vise det på stranden hvertfall.

Jeg har operert bryster og mine arr har bleknet helt på 10 mnd, nå er de nesten ikke synlige. Jeg har veldig godt grokjøtt da, det har jo også noe å si. Men dersom man tar hensyn til arret det første året og pleier det, så vil man se at resultatet blir ganske så bra!

Skrevet

Korleis er arrene du har frå før av? Veldig synlige? Eller gror du godt? Er andre arr fine, så går det sikkert bra med dette også.

Og er du flink å teipe såret/arret, så skal det går bra.

Mi mor opererte i halsen, ho teipa ein god del lengre enn ho fekk beskjed om, og hennas arr (som går over så og sei heile halsen), er kjempe lite synlig. Det ligner på dei andre "linjene" ein har på halsen.

Så tar du godt vare på det, og ikkje har dårlig "grohud", så vil det nok gå kjempe bra.

Og arret vil vel ikkje vere midt på magen? eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...