Gjest -gjest-gjest- ;D Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 jeg er 12 år blir snart 13, er jeg for ung?? hvis jeg er for ung hva er aldersgrensen da??
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 såvidt jeg vet er grensen 16 eller 18 år.
Cho Kon It Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 De aller fleste seriøse steder har 16. års grense, med mulighet for dispensasjon hvis du har med foresatte. Jeg synes egentlig du er for ung til å ta piercing.
Gjest Apophis Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Som regel 16 for de fleste profesjonelle steder, men intim-piercinger har 18 års grense. Noen ganger får man ta om man er under 16 om man har foreldres samtykke. Om du ikkje får lov, vent noen år, ikkje stikk selv, ikkje la venner stikke og ikkje gå til frisør - man får ikkje eit godt resultat!
otilie Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 syns ikke det er for ungt sålenge du passer på å rense ordentlig og sånn:)
She_Leiva Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg var 11 da jeg tok min. ;)Det var jo litt andre tider og jeg tok hos frisør med mors tillatelse. Skrivefeil. Endret 22. desember 2011 av She_Leiva
Gjest henriett3 Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Når man er 12, er man aaalt for ung til å ta piercing. Kan du ikke vente til du blir litt eldre? Dessuten er det mange arbeidsgivere som missliker piercing i ansiktet. Vent til du ihvertfall er 16. Da er du gammel nok til å kunne ta et sånt valg. Kjenner selv folk som tok piercing i nesa da de var 11-12 år, og som angrer som bare pokkern i dag.
Armitage Skrevet 22. desember 2011 #8 Skrevet 22. desember 2011 Det finnes ingen lovbestemt aldersgrense på piercinger, men de fleste seriøse piercingstudioer holder seg til en 16års grense for slike piercinger og 18år for intimpiercinger. Selv tok jeg piercing i nesa da jeg var 15år hos frisør og selv om det gikk bra for meg så anbefaler jeg det ikke. Det er potensielt stor risiko for komplikasjoner ved piercinger skutt med pistol. Jeg hadde for eksempel kjempetrøbbel med å få dobben løs da jeg ville skifte til ring og det gjorde kjempevondt å bryte den løs.
Porselen Skrevet 23. desember 2011 #9 Skrevet 23. desember 2011 Det er nok lurt å vente ja.. Jeg fikk ikke lov til å ta piercing da jeg var 12, men tok en i navelen selv; det angrer jeg veldig på idag.. Og heller ikke gå til frisør, for mange av de har ikke opplæring i å sette piercinger og det kan få ubehagelige følger om den er satt feil. Jeg har selv erfaring med å ta hull i ørene hos frisør, og det tar veldig mye lenger for de hullene å gro, enn de som er tatt på piercingstudio.. De har også blitt lettere infisert.
Gjest Ey Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 jeg er 12 år blir snart 13, er jeg for ung?? hvis jeg er for ung hva er aldersgrensen da?? Vel.. Jeg er 13. Har lenge hatt lyst på en liten diamant.. Tror at jeg skal få det til på en eller annen måte (: Vil ikke ta piercing hos frisør, men er jeg for ung?? Går det bra hvis jeg har med foreldre? Akkurat de spørsmålene stiller jeg meg selv.. Ganske likt som deg! :gjeiper:
Gjest Albi123 Skrevet 16. april 2012 #11 Skrevet 16. april 2012 Jeg tok piercing i nesen for 3 dager siden (lørdag) Går det fint om jeg begynner med pudder nå?
Gjest Julie Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Ingen aldersgrense for i nesa! Jeg er 12.Og jeg har Viss du har med begge foreldre og begge bekrefter,så kan du! (eller du kan fake..)
Gjest Julie Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 Vel.. Jeg er 13. Har lenge hatt lyst på en liten diamant.. Tror at jeg skal få det til på en eller annen måte (: Vil ikke ta piercing hos frisør, men er jeg for ung?? Går det bra hvis jeg har med foreldre? Akkurat de spørsmålene stiller jeg meg selv.. Ganske likt som deg! :gjeiper: Viss du har med begge foreldre og de bekrefter,så får du. Får det er ingen aldersgrense for piercing i nesa! Jeg er 12 og jeg har piercing i nesa (eller du kan fake..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå