Gå til innhold

syk!

Gjest Gjesta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen gode tips som hjelper mot vondt i bihulene? Jeg drikker solhatt og c-vitamin alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Det ser ut til at solhatt og c-vitamin hjelper en smule! Jeg leste at peppermynte er bra for infeksjoner ..HVor får jeg tak i det da tro?

(en smule desperat etter og ikke bli syk ) :)

Skrevet

Ren peppermynte?? Du har altids urtepottene på butikken. Har de i alle fall her. Om ikke så kan det jo hende apotek eller helsekost kunne ha noe??

God bedring i alle fall!!

Gjest Anonymous
Skrevet

sambucol har jeg prøvd og kan brukes som både kur og forebyggende. Jeg har sluppet unna både forkjølelse og sykdom i år.

Ellers kan du fortsette å ta c-vitaminer men ta i store doser. I sverige selges 1000 mg brusetabletter i stede for 200 mg som er i Norge, og de er effektive og gode. Ta gjerne to stk.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kok opp en stor kjele med vann, hell i litt peppermynte i vannet. Ta et hånkle eller noe annet som dekker hodet ditt, og kjelen og sitt under der en liten stund. Dette hjelper meg i hverfall.

Skrevet

takk for tips dere! Jeg drakk peppermynte og det gjorde susen..

Spørs hva fyllekulen min på byen idag gjør da..-hehe

Skrevet

Gode tips.

Nå lurer jeg bare på hvor peppermynteoljen min har gjemt seg hen...

Skrevet

Takk for alle tips! Peppermyntete -c-vitamin og solhatt gjorde susen... jeg har ikke vondt i bihulene lengre..Bare litt småsnufsete.

Skrevet
sambucol har jeg prøvd og kan brukes som både kur og forebyggende. Jeg har sluppet unna både forkjølelse og sykdom i år.

Ellers kan du fortsette å ta c-vitaminer men ta i store doser. I sverige selges 1000 mg brusetabletter i stede for 200 mg som er i Norge, og de er effektive og gode. Ta gjerne to stk.

I Norge finnes det nå v-vitamin 750 mg både på apotek og helsekost.

Det er ikke vits i å ta mer enn 1 g om gangen, kroppen klarer ikke ta opp mer.

Skrevet
Kok opp en stor kjele med vann, hell i litt peppermynte i vannet. Ta et hånkle eller noe annet som dekker hodet ditt, og kjelen og sitt under der en liten stund. Dette hjelper meg i hverfall.

Hvis du hiver oppi en god neve kamillete fra apoteket i tillegg så har dette en bakteriehemmende effekt i tillegg.

Det aller beste er å gjøre dette med en gang du føler deg dårlig (ellers hovner slimhinnene opp så mye at det ikke hjelper noe særlig).

Men det er også en fin ting å gjøre når du holder på å bli frisk igjen, for å rense opp. Fikk faktisk råd om dette på legevakten når det varte og rakk med bedringen i bihulene (og jeg ikke kunne bruke nesedråper og slimhinneavsvellende tabletter lenger).

Skader i alle fall ikke.

Dessuten kan du vaske forsiktig av ansiktet med en lunken klut etterpå, og deretter lukke porene med iskaldt vann. Vips, så har du tatt ansiktsbehandling også! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...