Gå til innhold

syk!

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk! Det ser ut til at solhatt og c-vitamin hjelper en smule! Jeg leste at peppermynte er bra for infeksjoner ..HVor får jeg tak i det da tro?

(en smule desperat etter og ikke bli syk ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren peppermynte?? Du har altids urtepottene på butikken. Har de i alle fall her. Om ikke så kan det jo hende apotek eller helsekost kunne ha noe??

God bedring i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

sambucol har jeg prøvd og kan brukes som både kur og forebyggende. Jeg har sluppet unna både forkjølelse og sykdom i år.

Ellers kan du fortsette å ta c-vitaminer men ta i store doser. I sverige selges 1000 mg brusetabletter i stede for 200 mg som er i Norge, og de er effektive og gode. Ta gjerne to stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Kok opp en stor kjele med vann, hell i litt peppermynte i vannet. Ta et hånkle eller noe annet som dekker hodet ditt, og kjelen og sitt under der en liten stund. Dette hjelper meg i hverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle tips! Peppermyntete -c-vitamin og solhatt gjorde susen... jeg har ikke vondt i bihulene lengre..Bare litt småsnufsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambucol har jeg prøvd og kan brukes som både kur og forebyggende. Jeg har sluppet unna både forkjølelse og sykdom i år.

Ellers kan du fortsette å ta c-vitaminer men ta i store doser. I sverige selges 1000 mg brusetabletter i stede for 200 mg som er i Norge, og de er effektive og gode. Ta gjerne to stk.

I Norge finnes det nå v-vitamin 750 mg både på apotek og helsekost.

Det er ikke vits i å ta mer enn 1 g om gangen, kroppen klarer ikke ta opp mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp en stor kjele med vann, hell i litt peppermynte i vannet. Ta et hånkle eller noe annet som dekker hodet ditt, og kjelen og sitt under der en liten stund. Dette hjelper meg i hverfall.

Hvis du hiver oppi en god neve kamillete fra apoteket i tillegg så har dette en bakteriehemmende effekt i tillegg.

Det aller beste er å gjøre dette med en gang du føler deg dårlig (ellers hovner slimhinnene opp så mye at det ikke hjelper noe særlig).

Men det er også en fin ting å gjøre når du holder på å bli frisk igjen, for å rense opp. Fikk faktisk råd om dette på legevakten når det varte og rakk med bedringen i bihulene (og jeg ikke kunne bruke nesedråper og slimhinneavsvellende tabletter lenger).

Skader i alle fall ikke.

Dessuten kan du vaske forsiktig av ansiktet med en lunken klut etterpå, og deretter lukke porene med iskaldt vann. Vips, så har du tatt ansiktsbehandling også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...