Gå til innhold

Grønnsaker til ribbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ribbemiddag er tøft nok for en stakkars mage og jeg trenger derfor tips til hva slags grønnsaker som passer til maten. Surkål alene er ikke nok, hva mer?

Hva pleier du å servere/få servert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulrøtter, blomkål og brokkoli er jeg vant med. Gjenganger til alle måltider med kjøtt, saus og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått ribbe servert med noe annet enn rødkål, surkål og rødbeter. Sikkert bare fordi jeg ikke er vant til det, men kan ikke se for meg noe annet som passer til akkurat julematen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til erter(selskapserter), gulerøtter og surkål fra min barndom.

Men nå er vi flere med andre ønsker, så i tillegg blir det rosenkål, blomkål og brokkoli.

Nok grønnsaker på bordet i alle fall :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått ribbe servert med noe annet enn rødkål, surkål og rødbeter. Sikkert bare fordi jeg ikke er vant til det, men kan ikke se for meg noe annet som passer til akkurat julematen.

Der er jeg også, og svisker, er derfor jeg spør her for jeg synes det er for lite.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødkål og surkål må til, men for de som ikke er så glad i dette serveres blomkål, brokkoli og gulrøtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbemiddag er tøft nok for en stakkars mage og jeg trenger derfor tips til hva slags grønnsaker som passer til maten. Surkål alene er ikke nok, hva mer?

Hva pleier du å servere/få servert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Når d gjeld ribbe middag, så serverar eg m surkål,ja, men og erter, gulrøtter og av og til blomkål eller brokkoli. Du kan jo søke her på internett på ribbe, så ser du sikkert bilder av hva som ligger på tallerken. mange har og pølse og kjøttkaker/medisterkaker og da er d surkål og rødkål. Lykke til julemiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilia L

Jeg har vokst opp med ribbe til julemiddag, og vi har alltid hatt surkål, gulrøtter, erter, rosenkål, blomkål og stekte epler til. Synes faktisk tilbehøret er bedre enn selve ribben. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svineribbe eller fåreribbe? :)

Vi spiser kålrotstappe til fåreribbe, kanskje det er godt til svineribbe også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får servert rødkål og surkål til ribba, men jeg spiser ingen av delene, så jeg spiser medisterkaker med erter, poteter, tyttebærsyltetøy og brun saus til. Hvor sunn julematen er i grunn det siste jeg tenker på julaften. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...