Gå til innhold

Jeg fikk ikke byttet smykket på Cubus

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden kjøpte jeg et smykke på Cubus som jeg tenkte å gi til en venninne i julegave. Jeg opplyste om at smykket var en gave når jeg kjøpte det og det ble klistret på merkelapp over prislappen og jeg fikk smykket i en liten "tøypose".

For noen dager siden fant jeg ut at jeg ville kjøpe et annet smykke til venninnen min istedet, også fra Cubus. Så da tok jeg med meg det smykket jeg allerede hadde kjøpt og kvitteringen til nærmeste Cubus for å bytte det mot det andre. Men når jeg kommer dit opplyser damen bak disken med om at jeg ikke får lov å bytte smykket siden det ikke er forseglet i en plastpose?! Og at jeg isåfall må dra til den Cubusen jeg kjøpte smykket i (som ligger langt vekke) og prøve å bytte det der. Hvorfor i alle verden er det forskjellige regler på bytting i butikker i samme kjede!? Hadde vært utrolig kjipt om jeg hadde gitt dette smykket i gave til venninnen min og hun ville bytte det inn igjen, også skulle ikke hun få lov til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingen lovbestemt rett til å bytte varer, så du har ingen sak.

• Liker 6
Skrevet

Du har ingen angrerett når du kjøper en vare i butikken, alle som opererer med bytterett o.a. gjør det kun fordi det er god service.

Skrevet (endret)

Gå tilbake eller til en annen cubusbutikk i morgen og si at du fikk dette smykket i bursdagsgave/tidlig julegave men har det fra før av. Trenger ikke si at du kjøpte det og vil bytte det.

Det står som oftest på kvitteringen hva som kan byttes og hvor mange uker en kan vente før man bytter det*

Endret av Miki
  • Liker 2
Skrevet

Du har ingen rett til å få bytte varer i en butikk, men jeg synes det var veldig merkelig av butikken å nekte. Da jeg jobbet i butikk, en ganske stor kjede, fikk jeg beskjed om at alle varer som med sannsynlighet kunne ha blitt kjøpt i en av kjedens butikker, skulle vi ta inn (men penger igjen fikk man bare ved kvittering).

• Liker 1
Gjest Applestore
Skrevet

Det burde du kunne ha byttet, lett.

Du har ingen krav på å få det byttet, men de pleier ofte og være veldig greie på det. Hvertfall når du har kvittering i tillegg. Når du har den kan du få penger tilbake, men uten vil du bytte til ny vare, eller få tilgodelapp. Det var det den butikken jeg jobbet i, gjorde det.

• Liker 1
Skrevet

Smykke fra cubus? Juggel mener du vel.

• Liker 8
Skrevet

Smykke fra cubus? Juggel mener du vel.

Ja, du har helt riktig Anonymbruker. Det selges ikke ekte smykker på Cubus. Hva var poenget ditt?

• Liker 12
Skrevet

Du har ingen angrerett når du kjøper en vare i butikken, alle som opererer med bytterett o.a. gjør det kun fordi det er god service.

Når dette står på kvitteringen: "30 dagers bytte- og returrett mot kvittering. Bade-/undertøy/parfymeartikler byttes ikke." Hvordan kan de da nekte meg å bytte inn et smykke?

Skrevet

Cubus har vet en byttegaranti om jeg ikke husker feil. At man enten kan få ny vare, tilgodelapp eller pengene tilbake. (med kvittering, og ikke salgsvarer)

Skrevet

Jeg kjøpte smykke og øredobber på Cubus. Øredobbene forseglet de i en pose, i tilfelle jeg skulle bytte. De gjorde det ikke med smykket. Nå byttet ikke jeg noen ting, men syns det var rart at du ikke fikk byttet smykke.

Skrevet

Når dette står på kvitteringen: "30 dagers bytte- og returrett mot kvittering. Bade-/undertøy/parfymeartikler byttes ikke." Hvordan kan de da nekte meg å bytte inn et smykke?

Det må være en ansatt som har misforstått reglene. Dra tilbake og si at du ga beskjed om at det skulle være en gave. Du kan jo bare vise til at du fikk en klistrelapp over prisen og en liten smykkepose - det sier seg vel selv at du skal gi den bort da.

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet i Cubus før, og vi har aldri nektet ¨bytte smykke. Noe annet med øredobber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...