Avalon Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Dere som lager matpakke kvelden før, hvordan oppbevarer dere den i kjøleskapet slik at brødet ikke blir tørt eller "soggy"? Trenger noen tips, må rett og slett begynne med å lage matpakken kvelden før, men er veldig grønn på det der
tusse75 Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Brødet mitt forandrer seg ikke. Jeg smør ikke på myke pålegg. da tar jeg litt oppi en liten matboks isteden og smører på rett før jeg spiser på pauseromet. Men sånn salami/kjøtt/hvitost/brunost pålegg går greit å smøre på kvelden på. Så skjærer jeg opp paprika og agurk ved siden av skiva også kvelden før. Oppi en tupperware boks og det har gått bra i åresvis
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Det der gjør jeg aldri, for maten smaker anderledes når den blir smurt kvelden i forveien. Er det virkelig et stort ork å stå opp fem små minutter før og smøre nista si på morran? Fersk niste er det aller, aller beste.
tusse75 Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Jeg vil nok tro at vi voksne folk får lov å bestemme selv når vi vil smøre matpakken vår
Eudyptula Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Det der gjør jeg aldri, for maten smaker anderledes når den blir smurt kvelden i forveien. Er det virkelig et stort ork å stå opp fem små minutter før og smøre nista si på morran? Fersk niste er det aller, aller beste. Jeg trykker faktisk heller på slumreknappen en ekstra gang ja
Gjest True Khaleesi Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg smører alltid matpakker kvelden før, til min samboer og til sønnen vår (ikke til meg selv :gjeiper: ). Det fungerer helt fint, og jeg legger papir mellom hver brødskive, har de oppi matbokser og der står de natta over Ed.: Har de oppi brødposer i tillegg. Endret 22. desember 2011 av True Khaleesi
Eudyptula Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Jeg bruker matpapir, og synes det er helt ok. Brødskiver i matpakka blir aldri gourmetmat uansett.
tingeling Skrevet 22. desember 2011 #8 Skrevet 22. desember 2011 Jeg pakker stabelen med skiver i gladpack, samme med grønnsakene. Legger ikke grønnsaker rett på skiva. og passer på at matpakken i seg selv er så fristende at det ikke gjør noe at den er laget kvelden før.
tusse75 Skrevet 22. desember 2011 #9 Skrevet 22. desember 2011 Jeg har heller ikke kjøpt brød i matpakka mi Lager speltbrød med masse korn oppi. Så det kan jo være grunnen at den holder seg greit over natten. Selvet brødet er hardere og mere å tygge i
Especially Skrevet 22. desember 2011 #10 Skrevet 22. desember 2011 Har det i gjennomsiktig plastpose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå