AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Hei. Blodårene mine ser litt grønne ut på underarmen min, men blir mye blåere når vi ser på blodårene like under tommelen og ned til håndleddet. Er dette fordi huden er tynnere/tykkere i håndflaten? Uansett, jeg klarer ikke å finne ut om jeg har varm eller kald undertone i huden. Har hørt at de som kler gull er varme og de som kler sølv er kalde, stemmer dette? Jeg foretrekker i alle fall sølv (har hørt at man ofte foretrekker de farger man selv kler). Kan noen hjelpe meg?
Lilandry Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Det er håndleddet du skal ta utgangspunktet i, men kan godt være du er nøytral. Jeg har egentlig mest grønne årer, men kan også se at noen av de er blå. Jeg bruker ofte foundations som er nøytral- mot det gule. Men jeg passer i både sølv og gull. Ikke alltid så lett å vite selv, så du kan jo spørre dine venninner hva de synst!
Noraa Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Det kan også hjelpe å se på den naturlige hårfargen din. Er den askeblond eller kald brun, eller mer gylden og varm blond/brun eller rød? Er øyenfargen din kald og blå eller brun/grønn som går mer mot varmt. Har du fregner kan dette også peke mot varmere hudtone. Er mange faktorer som spiller inn. Men det lureste du kan gjøre er nok å tenke på hva slags farger DU føler deg vel i, som du selv sier. Om du mener du kler sølv best er det nok store sjanser for at du heller mest mot kalde toner. Selv ligger jeg også et sted i grenseland fordi jeg har en relativt kald farge på håret, men har noe fregner på nesen og grønnbrune øyne. Da kan man kle litt av hvert. Det viktigste er i hvert fall at du føler deg vel! Det er bedre enn å henge seg opp i "fasiter" på varm og kald.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 Varm og kald er greit å vite ifh til foundationvalg og slikt da.. Personlig har jeg begge farger på årer, blå øyner og varmt hår. Er nøytral og heller over i varm. Elsket gull før, men nå liker jeg begge deler.
2shy Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 Jeg har nøytral blond farge, men heller mer mot kalde frarger da jeg har kald rosa undertone i huden samt har kald øyenfarge. Skal jeg farge håret må jeg absolutt ha kalde farger, varme farger får øynene mine til å forsvinne, og bringer frem rødheter i huden. Jeg kler dog både gull og sølv, men må alltid ha foundation som enten er helt nøytral eller heller litt mot rosa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå