Gå til innhold

Påkledning i voksipose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær dere på barna når de sover ute? I voksipose evt annen pose/teppe.

Synes jeg klær på lille så lite. Men hun er alltid god og varm når hun kommer inn, så hun har tydeligvis tilstrekkelig mef klær. Allikevel må heg alltid ta meg i nakken for å ikke kle for mye på.

Idag er det 6-7 kuldegrader. Hun ligger i bagvogn med voksi classic. Bekledningen er ullstilongs, ullsokker, ullbody, ullgenser, ullvotter, headover og ulllue over.

Hun er forresten 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla er født i November og sov ute hele vinteren i kun inneklær (bomullsbody og -strømpebukse) og ullue. I Voksi Classic med lammeskinn under. Var alltid god og varm. Når hun ble litt større slik at hun fikk armene opp av posen, fikk hun på seg en fleecejakke eller noe og votter slik at ikke armene ble så kalde.

Skrevet

Vi har voksi urban til en på tre mnd. Synes ikke han fyller i den så godt ennå,og at den blir for åpen. Han har på sparkedress i ull, ulldress, tynne og tykke ullsokker, og tynn ullue. I tillegg er han svøpt i hjemmestrikka ullteppe. Ved et par minusgrader er han passe varm. Han fryser lett generelt sett, men ull tempererer bra.

Skrevet

Bittesmå barn trenger ikke mer klær enn en annen person.

Små barn tåler forøvrig mer kulde enn en nyfødt grisunge.

Skrevet

Det er viktig å ikke kle på for mye ;-) Anbefaler ull undertøy, ullsokker evnt tykkere over(sove sokker) da føtter fort blir kalde, votter og en tykk fleace eller ullgenser om det blir litt åpent ved bryst/hals (evnt tynt teppe i åpningen av ull) lue, helst tynn ull og med hals ;-) om det er litt varmegrader bør en kle på mindre, da det kan bli for varmt og overoppheting er farlig til små barn!

Skrevet

Gutten min sover i Voksi Classic, den er ikke så varm som voksien tror jeg, og han pleier å ha på seg ullundertøy, ull-strikk, ull-lue med hals evt ull-buff, ullsokker og ullvotter. Er det +grader så bruker han en tynnere dress i ull-frottè :)

Da han var mindre sov han fakisk med bare ullundertøy, men føler jeg fikk pakket han inn bedre i posen da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...