AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Del Skrevet 22. desember 2011 I et seriøst forhold med en voksen mann, og vært sammen fire år. Hver jul/bursdag har jeg sagt at jeg mest av alt ønsker meg en ring av han - trenger ikke være dyr eller fancy - bare noe han har kjøpt som jeg kan gå med å tenke på han Til nå har han ikke kjøpt dette, og er ganske sikker på det ikke blir til jul heller. Og jeg blir egentlig skuffet. Og litt betenkt. Jeg har spurt han flere ganger om det bare er dumt å ønske seg sånt, om han finner det "klamt". Det har han avkreftet. Han sier han ser for seg hele livet med meg, ser på oss som forlovet etc. Til tross for ingen ringer,naturlig nok ,hehe. (Men at han ser på oss som like forpliktet som forlovet er jeg så sikker på som jeg kan bli.) Jeg forstår ikke hvorfor han så tydelig ikke ønsker å kjøpe en ring til meg? Det må jo være en grunn, og jeg kjenner jeg blir litt bekymret for at den grunnen kanskje er at det blir for forpliktende på noe vis - for han. (NB! Det er ikke forlovelsesring jeg ønsker meg)Og hvis dette er tilfelle - kanskje ikke vi er like alvorlig for han som for meg? Noe som også ville vært rart, mtp det han sier. Det virker på meg som om han ser for seg fremtiden i aller høyeste grad. Han har forresten aldri gitt noen smykker før - så er ikke noen "dårlig erfaring" som ligger til grunn Noen forslag til hvorfor han "nekter" å kjøpe en billig,vanlig ring til meg? Er ikke bare meg som synes dette er rart? Jeg skal spørre han om dette,men naturlig nok venter jeg med det til en god stund over jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 22. desember 2011 #2 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg synes i grunnen det er rarere av deg å "mase" så mye om en ring... Kanskje han er av typen som ikke vil kjøpe akkurat det du har sagt at du ønsker deg, men heller noe som han føler han har funnet på selv? Eller kanskje han rett og slett ikke har peiling på ringer og er redd for å kjøpe en du ikke liker? Synes du tolker veldig mye inn i dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 22. desember 2011 #3 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg tror det er fordi han er usikker på egen seksualitet. Eller så kan du faktisk spørre ham selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Del Skrevet 22. desember 2011 Takk for svar Jeg blir veldig glad om det er meg som tolker for mye inn i det,jeg Han er verdens beste på alle måter, og er vel bare det at jeg har så fryktelig lyst på noe jeg kan ha på meg hele tiden - fra han. Men føler ikke jeg har mast så veldig mye - kun nevnt det ved hver "gaveanledning". Er vel derfor jeg synes det er litt rart, det har på en måte vært noe jeg har ønsket meg lenge. MEN, jeg ser jo at andre ting betyr mye mer for hvordan forholdet vårt er. Og iflg det han sier til meg så er vi livskamerater. Jeg har sikkert godt av å fokusere mer på det. Trodde forresten aldri jeg skulle bli sånn "smykke-dame" Mulig det har utviklet seg parallellt med at jeg oppfatter han som så uvillig til å ville gi meg ring etc. Og at jeg har følt at han ikke ser på meg som "seriøst kone-emne" eller noe sånt... At han er usikker på fremtiden vår. Men - kan kanskje hende jeg har tolket alt for mye inn i altfor lite Kommer til å spørre, Katten. Har forsåvidt spurt en gang og. Med uten at jeg fikk noen grunn. Spør uansett ikke før leeenge etter jul. Kommer sikkert til å bli veldig fornøyd med gaven fra han uansett. Og får jobbe med å kvitte meg med det dumme "rung-fokuset" mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 22. desember 2011 #5 Del Skrevet 22. desember 2011 Kanskje han vil vente med ring til han skal fri? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #6 Del Skrevet 22. desember 2011 Det kan ikke være at han har en fobi mot smykker? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #7 Del Skrevet 22. desember 2011 Det kan ikke være at han har en fobi mot smykker? Haha, går det an?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marionette Skrevet 22. desember 2011 #8 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg synes ikke man skal kjøpe ring før man faktisk frir - en ring betyr forlovelse i mien øyne. Derimot kan du jo ønske deg andre smykker som kjede eller armbånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 22. desember 2011 #9 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg fikk ingen "kjærestering" av herr Tirkes før jeg fikk forlovelsesring. En ordentlig en som matchet en han hadde. Etter den tid har jeg fått tre "bare kjæreste"-ringer av ham. Mulig han vil den første ringen skal være spesiell. Det er også mulig han er litt redd for at han ikke skal klare å velge ut en du liker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abba Skrevet 22. desember 2011 #10 Del Skrevet 22. desember 2011 Ei venninne av meg hadde samme "problem" som deg. Hun hadde vært sammen med en godt voksen mann i over 10 år. Han hadde vært gift tidligere, og han var klar fra dag en på at de to kom aldri til å gifte seg, og hun kom aldri til å få noen ring av han for det forbant han med forlovelse/giftemål. Hun ønsket seg som deg en ring som et smykke og en påminnelse om det gode de to har sammen, så da de ble foreldre til ei lita tulle for tre år siden gikk venninnen min ganske enkelt ut å kjøpte seg en nydelig ring som hun fikk gravert inn dagen de to møttes og fødselsdatoen til datteren. Man er sin egen lykkes smed, så hvis du ønsker deg en ring for å minne deg om han og det dere har sammen, kan du ikke kjøpe en selv?? Det er jo ganske sannsynlig at han ikke kommer til å kjøpe no ring til deg før det blir forlovelsesring... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Trist Skrevet 22. desember 2011 #11 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg synes nesten alle smykker er stygt. Missliker ringer og annet "stash" sterkt. Den eneste jeg liker av slikt tull er vell hårbånd Men jeg har kjøpt slikt alikevell, det er jo ikke primært til seg selv. Nei, jeg vet ikke hva fyren din tenker jeg, men kanskje han liker ting all natural som meg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 22. desember 2011 #12 Del Skrevet 22. desember 2011 Dereer jo ikke de enkleste å kjøpe smykker til heller da... Jeg kjøpte litt til å begynne med til en eks, men etter at hun bare byttet dem uansett, så gadd jeg ikke. Gavekort fungerte vel så bra fant jeg ut. Lite romantisk, men ingen ble skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 22. desember 2011 #13 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg tror det er slik Tirkes skriver, at han vil at den første ringen skal være en forlovelsesring. Hvis du hadde fått en ring kan det hende at folk hadde trodd at dere er forlovet, kanskje han bare vil unngå det? Hvis jeg var deg ville jeg heller ønsket meg et kjede, øredobber eller armbånd. Trenger vel ikke være akkurat en ring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roomie Skrevet 22. desember 2011 #14 Del Skrevet 22. desember 2011 Kanskje han venter med det fordi han er redd for å kjøpe feil eller i feil størrelse? Jeg tør hvertfall aldri kjøpe smykker til de jeg er glad i,pga man har forskjellig smak og ikke alltid man vet størrelse... Går vel ann og ønske seg et armebånd og? Går jo ann og gravere på de og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #15 Del Skrevet 22. desember 2011 Tja, kanskje du bare skal vere glad, og heller ønske deg et smykke eller øredobber? Jeg hadde ofte hintet til sånn og sånn i gaver fra kjære, og ringet gjerne rundt i gullsmedbrosjyrene når de kom før jul Bare så han skulle vite hva jeg likte og ikke tenkte jeg Ønsket meg mer enn noe annet at vi skulle gifte oss, og levde i håpet på at endag kom ringen. Har alltid snakket om bryllup, hvordan vi vil ha det, hvor mange gjester...osv. Så den julaftenen jeg fikk en VANLIG ring, må jeg bare ærlig si at jeg ble veldig skuffet innvendig.... Superfin ring og jeg elsker ringen over alt og tar den aldri av meg! Nydelig med 3 diamanter på. Saken er bare den at jeg da gav opp håper på en forlovelse......Når jeg hadde fått en sånn fin, dyr ring nå, så visste jeg at det ikke kom noe mer i nermeste fremtid. Dette var julen for 4 år siden, og vi er fortsatt ikke forlovet. Vi har fått barn nå, og har vert sammen i 8 år, men fortsatt har han ikke fått ut fingeren. Tror han tenker at vi må ha råd til brylløp før en forlover seg, selv om dette er noe vi har snakket om at det er jo det man bruker forlovelsestiden til, å spare Så for noen kan ringen også vere en utsettelsa av andre ting, men i ditt tilfelle vil jeg tro at kanskje kjæresten din mener at NÅR du får en ring skal den ringen bety noe Jeg ønsker meg egentlig ingen annen ring nå. Skal vi forlove oss vil jeg heller pusse opp denne og bruke den! Elsker virkelig denne ringen! Så mitt råd til deg er å ikke ønske en spesifik ting, men gi ham alternativer Slår uansett ikke min ex som gav meg en elekstrisk tannbørste andre julen Jeg satt å lette nedi boksen og trodde det måtte da vere noe mer nedi der (Hadde aldri ønsket meg sånn, og aldri snakket om det så forstår liksom ikke den presangen......har fått stavmikser, fotbad og blender til jul, men tannbørsten forstår jeg bare ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #16 Del Skrevet 22. desember 2011 Det slo meg at han kansje synes det er flaut å kjøpe smykker til jenter? har ikke peil..rart er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 22. desember 2011 #17 Del Skrevet 22. desember 2011 Om en ring er så viktig, kan du jo kjøpe den selv? Dere er jo forlovet, det hadde du jo ikke noe tvil om..så den ringen har egentlig ingenting å si fra eller til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #18 Del Skrevet 22. desember 2011 - Dere har vært sammen i 4 år - Dere er seriøse - Han har selv sagt at han ønsker en fremtid med deg, ønsker å bli gammel med deg og alt det der - Dere er sikkert lykkelig sammen. Har det bra. Si meg, er det virkelig så viktig med en ring? Du har sikkert et stabilt, trygt og godt forhold, er ikke det det absolutt viktigste? Og ja, jeg er pokker så misunnelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. desember 2011 #19 Del Skrevet 22. desember 2011 mannen min kjøpte aldri ringer til meg, før forlovelsesringen. Ikke smykker heller. han er bare ikke typen til det. Har fått et par smykker etter at vi ble gift da Ikke legg så veldig mye opp i dette. Og slutt for all del å mase om denne ringen, da kan jeg garantere at du aldri får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eple:) Skrevet 22. desember 2011 #20 Del Skrevet 22. desember 2011 Slår uansett ikke min ex som gav meg en elekstrisk tannbørste andre julen Jeg satt å lette nedi boksen og trodde det måtte da vere noe mer nedi der (Hadde aldri ønsket meg sånn, og aldri snakket om det så forstår liksom ikke den presangen......har fått stavmikser, fotbad og blender til jul, men tannbørsten forstår jeg bare ikke Kanskje han prøvde å hinte til deg?! :O 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå