Gå til innhold

Tærne sover...

Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Hjelp! Tærne mine "sover"! Begynte med stortåa som ble nummen og "prikkete" når jeg tok på den, og nå har det spredd seg til de andre tærne på høyrefoten... Bare lilletåa er igjen. Har hatt det i ca en måned... hva i all verden er dette for noe?

Har ikke lyst til å gå til legen og si at jeg har maur i tærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

B12-mangel kan gjøre rare ting med føttene, bla gi en følelse av å gå på puter. Ta en blodprøve, kanskej andre mangler kan gi andre typer rare utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aderthiel

Hm... Merkelig. Du bruker ikke noe medikament/medisin av noe slag? Jeg hadde det slik for en stund siden da jeg brukte en medisin. Da sovna først yttersida av venstrefoten, så spredde det seg innover. Needless to say, jeg fikk panikk fordi det varte så lenge. Så for meg at jeg ble lam og greier. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være isjas? Et prolaps i korsryggen son dytter på nervene som går helt ned i tærne?

Jeg har aldri hatt det helt ned i tærne, men har hørt at det er mulig. Akkurat som et prolaps i nakken kan få fingrene til å "sovne"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Trenger ikke være så alvorlig som isjas/prolaps, men det kan stamme fra ryggen. Symptomene dine kan i alle fall tyde på at en nerve er irritert, enten det stammer fra ryggen, hoften eller bekkenet, eller lokalt i de perifere nervene i beinet/foten. Hadde gått til lege hvis jeg var deg! :D

Selv har jeg gått i hele høst med senebetennelse i hoften, som har klemt på og irritert en nerve som løper forbi, med det resultat at jeg har nervesmerter og nummenhet/prikking og sovefølelse i foten og leggen.

Bestill deg en legetime, du! Lykke til og god bedring! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...