Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å se ung ut er kanskje en positiv ting når du er førti, men jeg er bare et par-og-tjue, og da er det ikke så gøy å se ut som om man ikke en gang er myndig..

Jeg er ikke noe flink til hverken å kle meg, sminke meg eller ordne hår. Har alltid håret i hestehale, og bruker sjelden sminke, kanskje litt mascara og evt eyeliner. Uansett hvor mye jeg prøver så føler jeg at jeg ikke klarer å se voksen ut. Når jeg ser folk på min egen alder tenker jeg at jeg lett kan gå for å være fem år yngre enn dem.

Nå går jeg for det meste bare hjemme og surrer for meg selv, og siden jeg ikke føler jeg blir fin når jeg prøver å være det, så har jeg i det siste bare droppa alt av sminke og styling.

Jeg føler at jeg ikke ser voksen ut selv om jeg ser folk på min egen alder med samme type klær, de ser mye eldre ut enn meg. Håret mitt synes jeg er veldig vanskelig å style, det blir bare flatt og kjipt uansett. Jeg har tykt og langt hår, så det skulle jo være mulig å gjøre noe med det. Når jeg skal sminke meg får jeg hverken til å ha på mye mascara eller å få vippene mine til å stå opp, de står bare ut sånn at de ikke synes, og tar jeg på mer enn et lag mascara blir det bare klumpete og stygt.. Har prøvd mange forskjellige mascaraer men det blir aldri pent uansett.

Har lest sminketips i blader og sånn, men jeg får det aldri til så pent som det er vist.. Er det noen som har ideer til hvordan jeg kan klare å se mer ut som andre på min alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiller det noen rolle, sånn egentlig? :) så lenge du har med leg når du kjøper varer med 18/20 års grense, kjører bil, og skal inn på utesteder, bør det jo ikke ha så mye å si i hverdagen. :)

har du prøvd å se litt hva de andre venninnene dine gjør? om du går i rosa kosedress, og med hestehale vil jo det dra ned intrykket liksom. :gjeiper:

har du prøvd den mascaraen hvor man bygger opp vippene med hvit "mascara" først, for så å påføre sort? den funker i alle fall fint for meg. :)

om du gjør som de andre som ser eldre ut, og ikke gjør noe som kan trekke alderen ned, kan det rett og slett bare hende du ser yngre ut uavhengig av hva du gjør, og da er det jo ikke så mye å gjøre med. ;)

Skrevet

Vel, ikke klag før du blir 30, og "alle" fortsatt lurer på om du er eldre eller yngre enn 18 ...

Hilsen 30 år gammel dame som ser ut som hun er 10 år yngre...

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne godt gitt deg standardsvaret, at du bare skal være glad for at du ser yngre ut enn du er. Du vil ivertfall være glad for det når du er f eks 50 år.

Men jeg vet godt hvordan du har det. Jeg er noen få år eldre enn deg, og jeg tenker av og til at jeg ikke ser ut som jeg er over 20. Ansiktsformen og trekkene i ansiktet gjør at jeg er naturlig søt, og ser kanskje derfor yngre ut.

Men jeg tror egentlig det er mest i hodet. For til syvende og sist er det oppførselen og adferden som har mest og si. Istedet for å prøve så mye, hva med å finne den stilen som du trives best med, og den sminken du liker best? Selvtillit er også noe som mange på under 20 mangler, så sånn sett kan du jo gjøre øvelser som gjør selvtilliten bedre, få haka opp mens du går, og du vil automatisk se mer voksen ut. Tror ivertfall jeg. Lykke til ivertfall :)

Skrevet

Da er vi flere.. sliter med å bli tatt seriøst på jobb fordi kundene ikke engang tror jeg jobber der... Har faktisk blitt tatt for å være 14 år, jeg er 20........... Og jeg er forholdsvis flink til å sminke meg og alt det der.

Skrevet

På en måte gjør det jo ikke noe at jeg ser yngre ut, men jeg kjenner at jeg mister veldig mye selvtillit på grunn av måten jeg ser ut. Jeg har begynt å føle meg som en voksen, bortsett fra når jeg ser meg i speilet..

Jeg prøver å se hvordan folk på min alder kler seg, men jeg føler jeg bare er som en unge som prøver å kle meg voksent, at jeg ikke ser voksen ut likevel. Jeg går i helt vanlige klær, mye jeans og hettegenser eller strikkede plagg.

Jeg har prøvd en sånn mascara med hvitt under ja (husker ikke merket, men den var rosa), men jeg fikk en allergisk reaksjon av det hvite så jeg vet ikke om jeg tør prøve igjen. Har hørt om flere som får allergisk reaksjon av slike du skal ha under mascaraen.

Skrevet

Jeg ble tatt for å være 13. Dette var da JEG kjørte bil gjennom en drive-in i USA, fucket til hele greien så de kom ut for å hjelpe meg. "How old are you, like 13?". Det var ikke tull heller. Jeg er 19. Ser ofte på bilder av folk som er 15, og som lett kunne gå for å være 19 - 20. Det er noe med trekkene, og kanskje også hvor utviklet de er? Jeg vet bare ikke helt, men jeg føler meg ofte utilpass i visse situasjoner nettopp fordi jeg er redd for hvordan folk skal se på meg. Ser jo ikke akkurat 19 ut, og i kombinasjon med uren hud ser jeg ut som om jeg går på ungdomsskolen fortsatt.

Føler jeg, i alle fall. Hjelper jo ikke å spørre andre uansett, fordi folk er sjeldent ærlige.

• Liker 1
Skrevet

Hettegenser drar ikke alderen opp hvertfall, så den ville jeg droppet. ;)

Jeg har samme "problemet", og prøver derfor å kle meg mer fint enn avslappet. Jeans går til topper, bluser, fine gensere (ikke college!), cardigan.

Sko med hel er mer voksent enn converse (- jeg vet at voksne også bruker de altså, men de gjør deg ikke eldre..). :)

Skrevet

Luksusproblem.

Det er mye verre å være i midten av 20-årene og se ut som om man er 35. :lete:

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var 19 studerte jeg i utlandet. Skulle fly hjem.

Så at første rad var ledig. Satte meg ned der og da kom flyvertinnen og påpekte at man må være over 15 for å sitte på første rad.

• Liker 1
Skrevet

På butikken ved jobben min har de innført "inngangsforbud" for skoleelever i lunchtider.

En dag når skulle jeg ned og kjøpe meg noe mat ble jeg spurt om jeg var skoleelev. Jeg trodde mannen i døra tullet med meg, så jeg bare fniste tilbake. Men så spurte han en gang til "ER du skoleelev?!". Jeg ble så satt ut at jeg begynte å lete etter leg :fnise:

Må kanskje legges til at jeg nærmere meg 30 med stormskritt...

• Liker 1
Skrevet

Uansett om andre ser ut som om de er mye eldre/yngre enn det jeg gjør, så betyr ikke det at jeg ikke kan ha et problem med mitt eget utseende - eller? Det blir ikke et mindre problem for meg fordiom andre kanskje har det verre..

Jeg vet at jeg kanskje kan kle meg litt eldre ved å bruke mer høye heler og støvletter og "pene klær", men jeg føler meg ikke vel når jeg er pyntet. Tror bare jeg gradvis må venne meg til at det er greit å være litt fin. Jeg går jo stort sett hjemme alene i joggebukse og collegejakke, så da blir overgangen så stor til "finklær" når jeg skal bevege meg utendørs.

Det er mest i ansiktet jeg føler jeg ser mye yngre ut, så tips til hår og sminke er kanskje det jeg trenger mest. Jeg leser jo i blader og sånn, men får det aldri til i praksis :(

Gjest NozMonster
Skrevet

Vel, ikke klag før du blir 30, og "alle" fortsatt lurer på om du er eldre eller yngre enn 18 ...

Hilsen 30 år gammel dame som ser ut som hun er 10 år yngre...

er det en aldergrense på at dette skal gå på selvtilitten løs? :klo:

det er rimlig pinlig at bussjåføren spør om du skal ha barnebilett når du er 25 skal jeg si deg :sukk:

må jeg enkli vente 5 år før jeg synes det er pinlig?

• Liker 4
Skrevet

Mange parfymerier gir tips og råd angående sminke og hjelper deg med å finne gode produkter, kanskje det kunne vært noe?

Ellers er jo dette et problem som går over ;)

Skrevet

Hva med å begynne å feks få farget øyevippene? (om du ikke har sorte naturlig da) så slipper du føle den "oppdollingen" med maskara?

Eller å gå til frisøren å få klippet en stilig frisyre som er voksen + enkel å ha med å gjøre? :)

Når jeg skulle trå ut ifra "ungdommen" til tyveårene begynte jeg innerst med fint undertøy. Så sakte men sikkert ble det lett hverdagssminke (fundation, maskara, lipgloss... noen ganger litt pudder) Er ikke så mye som skal til når du først har fått startet :)

btw: finnes mange fine damete sko som er flate om hæl gjør at du føler deg oppstaset. :)

Gjest NozMonster
Skrevet

et godt tips ts, er også å ikke handle klær på bik bok og cubus og sånt..sats heller på dameavdelinger, enn ungdomsavdelinger ihvertfall ;)

frisyren gjør også mye..man ser ofte ung ut med langt hår som bare henger der og er kjedelig!

• Liker 2
Skrevet

Åhhh, som jeg kjenner meg igjen :) Jeg er 26 straks, og går sjeldent for å være 18 år på uteplasser og vinmonopol. Folk får hakeslepp når jeg drar frem legitimasjon og viser at jeg er 10 år eldre enn jeg ser ut.

Slik er det å være passe lav og ha babyface. Er jo litt barnslig av natur, så jeg kan skjønne at jeg ser ung ut.

Samboeren min på 31 må også vise legitimasjon på vinmonopol og uteplasser :P Han er også passe lav til å være mann.

Jeg tror at hvis man er høyere, så ser man automatisk noen år eldre ut? Kan hjelpe å gå med skotøy som får deg opp i høyden.

Jeg ler bare hver gang jeg må dra frem bevis for at jeg er halvveis til femti :fnise:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

åh gid for et problem du har. verden raser sammen hvert øyeblikk :fnise:

Skrevet

Mange parfymerier gir tips og råd angående sminke og hjelper deg med å finne gode produkter, kanskje det kunne vært noe?

Ellers er jo dette et problem som går over ;)

Det var jo egentlig et veldig godt råd, men jeg vet ikke helt om jeg tør å spørre om slikt :P

Ja når jeg er 40 er jeg sikkert glad for at jeg ser fem år yngre ut, men akkurat nå er det ikke så kult ;)

Hva med å begynne å feks få farget øyevippene? (om du ikke har sorte naturlig da) så slipper du føle den "oppdollingen" med maskara?

Eller å gå til frisøren å få klippet en stilig frisyre som er voksen + enkel å ha med å gjøre? :)

Når jeg skulle trå ut ifra "ungdommen" til tyveårene begynte jeg innerst med fint undertøy. Så sakte men sikkert ble det lett hverdagssminke (fundation, maskara, lipgloss... noen ganger litt pudder) Er ikke så mye som skal til når du først har fått startet :)

btw: finnes mange fine damete sko som er flate om hæl gjør at du føler deg oppstaset. :)

Jeg har ganske mørke øyenvipper, problemet er at de er tynne og korte.. Vil de se tykkere/lengre ut hvis jeg farger de? Hvor kan jeg få gjort sånn?

Har langt og tykt hår, og har gitt frisøren frie tøyler. Det så kjempekult ut da jeg gikk derifra, men så var det dette med å style det selv, da :fnise: Det bare henger der, samma hva jeg gjør!

et godt tips ts, er også å ikke handle klær på bik bok og cubus og sånt..sats heller på dameavdelinger, enn ungdomsavdelinger ihvertfall ;)

frisyren gjør også mye..man ser ofte ung ut med langt hår som bare henger der og er kjedelig!

Jeg bor på en veldig liten plass, med hele tre klesbutikker :P Handler en del på nett da, men vet liksom ikke om så mange andre plasser enn H&M som har nettbutikk (med overkommelige priser).

åh gid for et problem du har. verden raser sammen hvert øyeblikk :fnise:

For meg er det faktisk et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...