AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Jeg er student, har ingen lån så langt. Ikke studielån engang. Min kjæreste har fast jobb (litt over 400 000 i året), og har fått innvilget lån på 1,7 (med kausjonist). En venn av oss har et vennepar i samme situasjon som fikk et større lån pga studenten også fikk ca 300 000 i boliglån. Da tolket banken studielånet som "inntekten" til personen. Er dette mulig? Kan også nevne at jeg har en deltidsjobb. Hadde hjulpet utrolig mye dersom jeg kunne ta opp 200 - 300 000.
Betty2 Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 Det er litt induviduell praksis i bankene. Dere vil kunne få lån, hvor mye er opp til bank rådgiver og hva han/hun klarer å gjøre med tallene. Men siden du har null i lån og har deltids jobb, så ligger dere godt ann til å kunne fåt litt mer enn 1,7.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Vi kjøpte bolig mens mannen jobbet og jeg studerte. Studielånet ble regnet som inntekt. Jeg har studielån + ca. 120.000 i inntekt, mannen har litt over 400.000. Vi hadde 250.000 i egenkaptial og fikk 1.9 millioner i lån. Dette var i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå