Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Har pågående en samvers konflikt med min x. der henvises det til barne loven og paragrafer. men lurer virkelig på hvem denne loven beskytter. Vis situasjonen ikke er bra for barnet,så skal den ene forelderen ha barnet uansett fodi det står i loven?? da er det jo ingen som beskytter barna da? Har hørt om barn som blir misbrukt som har plikt å vere hos den overgripende part..rystande. beskytter kunn forelder egoisme denne her vist. noen erfaringer? Barn sine følelser og tanker er det ingen paragrafer for vist.. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 Du kan jo lese den: http://www.lovdata.no/all/hl-19810408-007.html Loven er relativt oversiktlig og enkel å finne fram i. Foreldreansvar, barnets bosted og samværsrett er regulert i kapittel 5 og 6. 1
Gjest Minimi Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Hvis ikke jeg husker feil heter den vel "lov om barn og foreldre" og verner vel først og fremst om barnet, men også foreldrene. Vil anbefale deg og skumlese gjennom loven. Alle avgjørelser om samvær skal taes med utgangspunktet i barnets beste. Dette er veldig skjønnspreget! Så at et barn kan bo hos en som det er bevist har mishandlet barnet har jeg vanskelig for å tro. Det taes derimot ikke hensyn til relasjonen mellom mor og far. Eks. far har slått mor. Dette vil ikke påvirke samværet mellom far og barn.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Har pågående en samvers konflikt med min x. der henvises det til barne loven og paragrafer. men lurer virkelig på hvem denne loven beskytter. Vis situasjonen ikke er bra for barnet,så skal den ene forelderen ha barnet uansett fodi det står i loven?? da er det jo ingen som beskytter barna da? Har hørt om barn som blir misbrukt som har plikt å vere hos den overgripende part..rystande. beskytter kunn forelder egoisme denne her vist. noen erfaringer? Barn sine følelser og tanker er det ingen paragrafer for vist.. Om barnet tar skade av samvær er det mulig å forhindre samvær. Men det kan ikke være en av partene som er i konflikt (dvs mor eller far) som skal kunne definer hva som er bar og ikke bra for barnet. dette er det en objektiv 3.part som skal gjøre. Som far opplevde jeg selv å bli "tiltalt" for å være til skade for mine barn. Barna og jeg ble innkaldt til psykolog (hvor jeg ble først innkallt). Det ble raskt slått fast at jeg var en god far og at barna ikke led noen overlast. Barnas mor tilstod senere løgnene. Enda en stund senere overtok jeg omsorgen. Det hadde blitt helt feil om jeg som litt senere ble beskrevet som best egnet til daglig omsorg, skulle miste retten til samvær litt tidligere. MEN, - du kan forhindre samvær med samværsforelder om du samtidig kan bevise at barnet tar skade av slikt samvær.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Om barnet tar skade av samvær er det mulig å forhindre samvær. Men det kan ikke være en av partene som er i konflikt (dvs mor eller far) som skal kunne definer hva som er bar og ikke bra for barnet. dette er det en objektiv 3.part som skal gjøre. Som far opplevde jeg selv å bli "tiltalt" for å være til skade for mine barn. Barna og jeg ble innkaldt til psykolog (hvor jeg ble først innkallt). Det ble raskt slått fast at jeg var en god far og at barna ikke led noen overlast. Barnas mor tilstod senere løgnene. Enda en stund senere overtok jeg omsorgen. Det hadde blitt helt feil om jeg som litt senere ble beskrevet som best egnet til daglig omsorg, skulle miste retten til samvær litt tidligere. MEN, - du kan forhindre samvær med samværsforelder om du samtidig kan bevise at barnet tar skade av slikt samvær. Barneloven beskytter barn og anseer uansett indirekte mor best skikket til å ivareta barnet. Dette er ikke likestilling i praksis. Når en lov er skrevet likestilt og ikke er det i prakis er dette i strid med EUs regler som Norge er underlagt i.h.t. EØS avtalen. Når det norske systmet prakiserer i mors favær når foreldre er likestilt harmonerer ikke. Lurer på når dette kommer opp i EUs domstol. Samværsfordeldre blir i Norge bare annsett som en betalende reseveforelder. Det hele er tragisk. Når samværsforeldre bruker 100000-150000 kr. i en rettsak for å få det samvær som mor trenerer som loverket igjen sier barn skal ha med far er det noe galt. Staten Norge pålegger fedre å btale rettskostnader i slike saker samtidig som de oppfordere fedre å ta del barns oppveskt. Det er ikke noen sammenheng og det kjennes forferdelig urettferdig. Når de som har makten i Norge lar mor gjøre som hun vil enda det er rettslig kjennelse på at far skal ha samvær uten å reagere lurer en sannelig. Det er ikke tilrådelig å bli far slik det er i Norge i dag.Dette angående det å være far når foreldre ikke bor sammen. Bør norske menn slutte å bli far.Alle sterilserer seg ved 16 år selv om det ikke er lovlig i Norge i dag? Burde norske kvinner bare få barn med utenlandske menn. Dette har vært en interresant tanke. Kanskje de som skal ha styringen i landet har skjønt alvoret. Selv om jeg ikke har troen på de om menns likstilling til barn.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2011 #6 Skrevet 25. desember 2011 Har pågående en samvers konflikt med min x. der henvises det til barne loven og paragrafer. men lurer virkelig på hvem denne loven beskytter. Vis situasjonen ikke er bra for barnet,så skal den ene forelderen ha barnet uansett fodi det står i loven?? da er det jo ingen som beskytter barna da? Har hørt om barn som blir misbrukt som har plikt å vere hos den overgripende part..rystande. beskytter kunn forelder egoisme denne her vist. noen erfaringer? Barn sine følelser og tanker er det ingen paragrafer for vist.. Er barnet gammelt og hvem vil barnet bo med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå