Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Hørte nylig ei som sa at det var vanlig å gi mer til ped. leder enn de andre på avdelingen. Er dette virkelig så vanlig? Jeg snakker om en privat julehilsen fra den enkelte foreldre, blomst, sjokolade el.l. Syns selv det ville føltes vemmelig dersom jeg skulle favorisert ped.lederen med en større gave enn de få andre som er på på avdelingen. Hva mener dere?
janne84 Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 Nei, jeg syns ikke det blir riktig å gjøre. Alle bør få samme oppmerksomhet 2
Gjest Purple Haze Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Nei, gi alle likt, om dere skal gi noe. 2
Zoë Castillo Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 Gir man julegave til de ansatte i barnehagen? 2
Gjest Purple Haze Skrevet 21. desember 2011 #5 Skrevet 21. desember 2011 Gir man julegave til de ansatte i barnehagen? Noen gjør det. Som førskolelærer har jeg fått gaver av enkelte familier opp igjennom årene. Hyggelig det, men ikke noe jeg forventer eller mener er nødvendig. At noen velger å gjøre det, for å vise at de setter pris på personalet, er jo bare hyggelig. 1
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 Hyggelig med et julekort men det holder. Jeg føler meg ubekvem med å få slike gaver. Hvis man er fornøyd med bhg; gi ros!
Sola^ Skrevet 21. desember 2011 #7 Skrevet 21. desember 2011 Kjenner ei som jobber i barnehage. Ho sa dei fekk så mykje snop at ho lurte på om foreldrene prøvde å feite dei opp
Gjest pysepusen Skrevet 21. desember 2011 #8 Skrevet 21. desember 2011 Jeg synes man skal gi likt til alle om man gir personlige gaver til hver enkelt. Her kjøpte vi litt julegodt (brente mandler etc.) og ga til hele avdelingen sammen med julekort. For vår del så er det jo ikke ped-leder som er mest med barnet vårt så da skulle vi jo heller gitt primærkontakten noe ekstra. 1
Gjest gjest-trådstarte Skrevet 21. desember 2011 #9 Skrevet 21. desember 2011 Hyggelig med et julekort men det holder. Jeg føler meg ubekvem med å få slike gaver. Hvis man er fornøyd med bhg; gi ros! Forstår hva du mener, men trenger ikke å føle ubekvem av å få en gave og bli husket på 1 gang i året, synes jeg. Høst inn med god samvittighet! hehe Selv ville jeg gjerne gitt mer, en blomst i ny og ne, men holder tilbake av hensyn til det du skriver over. En gang i året, f.eks til jul, må det vel være lov for de som ønsker det å kunne gi noe ekstra også utenom ros, som en anerkjennelse for året som var.
ferdig Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 hvorfor gi den som er minst sammen med barnet dit ekstra i steden for de som faktisk bruker all tiden sammen med det? 3
Gjest Annaires Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 Her ga vi alle de som jobber på Avd til frøkna en flaske vin hver. Uavhengig av om de er pedleder, eller assistent.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #12 Skrevet 21. desember 2011 Oi, er det vanlig, altså? Jeg har aldri tenkt på det. Gir dere også til lærerne til barna som går på skolen?
Gjest sjoko Skrevet 21. desember 2011 #13 Skrevet 21. desember 2011 Jeg har ikke så mye erfaring med akkurat dette, jeg jobber som musikklærer og kan snakke ut fra det: julekort, små selvlagede ting og blomster er veldig hyggelig, men absolutt ikke noe jeg forventer. Jeg har aldri opplevd å få dyre ting, og tror jeg kunne syntes det var litt ubekvemt, som om jeg skylder noe etterpå. Men det spørs sikkert på hvor godt man kjenner den som gir osv. Tror dette er en situasjon hvor man kan gi noe hvis man føler for det, men det er helt ok å la være også.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #14 Skrevet 21. desember 2011 Hørte nylig ei som sa at det var vanlig å gi mer til ped. leder enn de andre på avdelingen. Er dette virkelig så vanlig? Jeg snakker om en privat julehilsen fra den enkelte foreldre, blomst, sjokolade el.l. Syns selv det ville føltes vemmelig dersom jeg skulle favorisert ped.lederen med en større gave enn de få andre som er på på avdelingen. Hva mener dere? I barnehagen jeg jobber i er det en person på basen som er primærkontakt til barnet. Det er vanlig å gi noe til denne personen og noe mindre til de andre på basen. Selv om de fleste velger å gi det samme til alle 3-4 er vel også en del som velger å gi noe til "fellesen". Type goodiebag med god kaffe, te, sjokolade ol. Populært det også. Men så er det en liten barnehage med 14 ansatte
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #15 Skrevet 21. desember 2011 I barnehagen jeg jobber i er det en person på basen som er primærkontakt til barnet. Det er vanlig å gi noe til denne personen og noe mindre til de andre på basen. Selv om de fleste velger å gi det samme til alle 3-4 er vel også en del som velger å gi noe til "fellesen". Type goodiebag med god kaffe, te, sjokolade ol. Populært det også. Men så er det en liten barnehage med 14 ansatte Glemte å si at primærkontakt ikke nødvendigvis er ped. leder
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #16 Skrevet 21. desember 2011 hadde dette vært i en annen sektor, så ville vel sånne gaver bli sett på som smøring og korrupsjon.
Peachy Skrevet 21. desember 2011 #17 Skrevet 21. desember 2011 hadde dette vært i en annen sektor, så ville vel sånne gaver bli sett på som smøring og korrupsjon. haha! En gave verdt en 100lapp? pøh.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 21. desember 2011 #18 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Jeg har ikke sansen for at foreldre gir julegaver til de ansatte i barnehagene. Det blir så tydelig på hvem som har god råd av foreldrene, hvem som har middels god råd, og de som har dårlig råd. Ender det ikke med favorisering da? Mellom de ansatte og foreldrene mener jeg? At de ansatte tar ekstra vare på ungene til foreldrene som gir dem en flaske vin el.l til jul? Jeg bare lurer.. De får vel julegave hos lederen av barnehagen uansett? Endret 21. desember 2011 av fr21_5ffdsa
Gjest Annaires Skrevet 21. desember 2011 #19 Skrevet 21. desember 2011 Ender det ikke med favorisering da? Mellom de ansatte og foreldrene mener jeg? At de ansatte tar ekstra vare på ungene til foreldrene som gir dem en flaske vin el.l til jul? Jeg bare lurer.. Hvorfor i alle land og dager skulle det det? Jeg tar hvertfall ikke bedre vare på de av pasientene mine som kommer innom med en konfekteske før jul, kontra de som ikke har med noe... 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #20 Skrevet 21. desember 2011 av noen får vi gaver, av andre ikke. jeg behandler ikke de som kommer med gaver anderledes enn de som ikke gir noe og jeg forventer heller ikke og få noe, klart det er koselig og få en oppmerksomhet men langt i fra noe jeg forventer. offte får jeg vin, konfekt, sjokolade osv, det dyreste jeg fikk var et gavekort på 2000kr men det fineste jeg har fått er en liten bok hvor mor hadde skrevet opp mye av hva barnet hadde sakt om meg i løpet av året, nå 5-6 år etter leser jeg i den en gang i blandt og minnes det barnet:-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå