AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Del Skrevet 21. desember 2011 Så er det snart nyttår, og jeg lurer på hva jeg skal finne på... Vi har ett barn på 1,5 år og hun er vel for liten til å få noe som helst ut av det.?? Jeg har mest lyst til å spørre foreldra mine om de vil sitte barnevakt så vi kan dra på fest. Men synes det er dårlig gjort ovenfor dem å be om det den natta i året det er størst sjans for at hun våkner og blir vannskelig å legge igjen. Mannen min nekter å sitte hjemme å kjede seg sammen med meg, så han drar på fest i år også... Jeg husker med gru hvor kjedelig nyttårsaften var i fjord. Hva gjør alle dere andre småbarnsforeldre på nyttårsaften??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 21. desember 2011 #2 Del Skrevet 21. desember 2011 Er sammen med familie. Spiser god middag og dessert. Spiller spill sammen og koser oss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 21. desember 2011 #3 Del Skrevet 21. desember 2011 Er mannen din far til barnet? For en utrolig kjip ting å gjøre, å la deg sitte alene på nyttårsaften to år på rad! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #4 Del Skrevet 21. desember 2011 Hvis han er faren, kan ikke han sitte alene med barnet, så kan du dra på fest? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 21. desember 2011 #5 Del Skrevet 21. desember 2011 Unnskyld meg men, hvis dere ikke klarer å sitte hjemme sammen på nyttårsaften uten å kjede dere fordi dere har fått barn, så burde dere ikke fått barn før dere klarer en nyttårsaften uten fest! Å herregud for en umoden type du er sammen med 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #6 Del Skrevet 21. desember 2011 Er sammen med venner med barn (med overnatting). Fest for barna, fest for voksne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 21. desember 2011 #7 Del Skrevet 21. desember 2011 Helt siden vi fikk barn i gjengen, har vi feiret nyttår med venner, med barn og hele hurven. Nå er snart ungene ute av redet, så om et par år er vi tilbake til starten, med å feire uten unger igjen. På det meste var vi 10 voksne og 12 unger som feiret nyttår sammen. Jammen har vi hatt mye moro gjennom årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 21. desember 2011 #8 Del Skrevet 21. desember 2011 Plager det deg ikke at din mann oppfører seg på en så ufattelig egoistisk måte? Nyttårsaften feirer jeg sammen med familien, kunne ikke tenke meg noe annet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. desember 2011 #9 Del Skrevet 21. desember 2011 Hadde mannen min nektet å være hjemme med barnet vårt og meg på nyttårsaften, hadde han ikke vært mannen min særlig lenge. Vi får besøk av et (barnløst) vennepar, og gleder oss til god middag og godt selskap etter at ungen er i seng, så får vi se om han sover hele natten eller ei. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 21. desember 2011 #10 Del Skrevet 21. desember 2011 Da barna var små så feiret vi ofte sammen med et vennpar som også hadde barn. Eller vi var hjemme, bare oss 4. Jeg hadde nok blitt rimelig sur hvis mannen min dro et annet sted på nyttårsaften og ikke ønsket å dele denne kvelden med meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #11 Del Skrevet 21. desember 2011 TS Joda han er far til barnet. Vi har prøvde å invitere folk hit. Men alle vil jo drikke masse og feste, og det kan vi jo ikke med barn i huset. Vennene våre med barn er optatt. eller ikke interesert i feire med oss. Jeg har forsjåvidt ikke noe problemer med å ikke feste. Men det er en litt spessiel dag og sitte "alene" og kjede seg på. Jeg skønne jo at mannen heller vi festen enn å sitte hjemme å kjede seg som om det var en helt vanlig lørdag... for det er en av de dagene i uka vi virkelig kjeder oss til vanlig. Men ja, skulle selvfølgelig gjere hatt han hjemme. Og så små barn skjønner jo ikke stort av dagen alikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 21. desember 2011 #12 Del Skrevet 21. desember 2011 Mannen min nekter å sitte hjemme å kjede seg sammen med meg, så han drar på fest i år også... Jeg husker med gru hvor kjedelig nyttårsaften var i fjord. Tuller du? Har han forstått at han er far? Høres ut som om du har et ekstra barn og ikke en mann... Foreslår at du informerer han om at siden du satt hjemme i fjor, er det hans tur i år, slik at du kan gå ut med venninner. Protesterer han er det jo bare å informere om at dere er likestilte foreldre. I venninnegjengen vår har de fleste fått barn. Her feirer vi, som vi har gjort i mange år nå, med parmiddag. I år blir vi 7 par, fire par har med barn. De som har med barn drikker mindre/ingen ting, og vi som ikke har barn koser oss med god drikke, men noen fyllefest har det ikke vært siden vi var tidlig i 20 årene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 21. desember 2011 #13 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg skønne jo at mannen heller vi festen enn å sitte hjemme å kjede seg som om det var en helt vanlig lørdag... for det er en av de dagene i uka vi virkelig kjeder oss til vanlig. Men ja, skulle selvfølgelig gjere hatt han hjemme. Og så små barn skjønner jo ikke stort av dagen alikevel... Det trenger da ikke være en helt "vanlig lørdag" selv om han er hjemme med familien sin? Her har vi alltid dekket lekkert nyttårsbord, kledd oss i pene klær og spist en bedre middag. Mange ritualer som har gjort dette til en spesiell kveld - men man må selv lage den spesiell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 21. desember 2011 #14 Del Skrevet 21. desember 2011 Dere kan invitere foreldrene dine på besøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 21. desember 2011 #15 Del Skrevet 21. desember 2011 Har dere ikke familie dere kan feire sammen med? Uansett, han var på fest i fjor, din tur i år. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #16 Del Skrevet 21. desember 2011 Kjenner et par, de har fest hver år, ca. 10 stykker, og begge ungene er der, de sover. Ene er ikke et år en gang og den andre er ca. 5. Et år tok de med seg han som er 5 på fest med bare voksne, han var vel 3 da. Sikkert kjempemorsomt for han. De la han hos de som hadde festen. Jeg fatter ikke hva disse to pappskallene skulle med unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. desember 2011 #17 Del Skrevet 21. desember 2011 For et kålhue du har fått barn med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 21. desember 2011 #18 Del Skrevet 21. desember 2011 Herregud for en drittsekk av en fyr! Du får nå bare fortelle han at nei, han kan ikke bare dra bort på fest! For han har også en unge så da får han værsegod være hjemme, og om en av dere skal få lov til å dra, vel så er ikke det nødvendigvis HAN! En slik shitfyr hadde jeg ikke giddet! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. desember 2011 #19 Del Skrevet 21. desember 2011 Hvor gamle er dere egentlig, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 21. desember 2011 #20 Del Skrevet 21. desember 2011 Helt ærlig ser jeg ikke problemet... Jeg feira fyllenyttår to år, og det er nok. Nå feirer jeg heller med familien min, med en skikkelig god nyttårsmiddag, brettspill, kaffe og kaker og tilslutt raketter. Mye koseligere enn å dra på fyllefest! Noen av søsknene mine har barn, og det er bare koselig. Alle kjærester er med dersom de er i byen... Du har fått barn med en skikkelig dott. Jeg syns heller dere burde endre innstilling på hva som er en bra kveld, enten det er hverdag, lørdag eller nyttårsaften. Tenk så HELDIGE dere er som har en fin, liten familie å feire sammen med. Tenk så fint og koselig dere kan pynte og gjøre det i stand hjemme, og tenk så deilig det er å slippe å våkne opp med dundrende hodepine og hull i hukommelsen. At dere har barn er ikke ensbetydende med avholdenhet og kjedelige kvelder heller, det går fint an å drikke et par glass vin og gjøre noe hyggelig sammen etter at minsten har lagt seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå