Anakonda Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Å spise granateple med stil er en kunst jeg ikke får til. Noen som har et tips til å få i seg de røde frøene uten at det spruter utover hele kjøkkenet?
Gjest MorAase Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Sugerør? :gjeiper: Endret 21. desember 2011 av MorAase
tusse75 Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Skjær ut en liten runding oppe, i midten, der stilken har vaert. Bare skallet skjærer du. Så deler du på langs, på sidene med en skarp kniv i mange små båter, og igjen - skjære bare gjennom skallet. Jo flere båter du deler i, jo enklere å spise etterpå. Så er det bare å ta med hånda der oppe hvor du skjærte den rundingen ut og dele opp i dei oppskjærte biter og spise fra dei bitene. Det blir lite søl med meg. Og dei er jo så gode på denne tida nå!
Chord Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 På Bama.no kan du se en videosnutt om hvordan du kutter granateple 1
Anakonda Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2011 Takk for tips, tror det må bli Bama-metoden:)
Gjest MorAase Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 På Bama.no kan du se en videosnutt om hvordan du kutter granateple Å svarte himmel og %¤#¤#¤ den dama var irriterende! Orket ikke å se ferdig, var rett før jeg måtte klaske til noen! 1
tusse75 Skrevet 21. desember 2011 #7 Skrevet 21. desember 2011 Det er jo sånn jeg beskrev også Var kanskje ikke så lett å forstå men det var sånn jeg mente
Chord Skrevet 21. desember 2011 #9 Skrevet 21. desember 2011 Det er jo sånn jeg beskrev også Var kanskje ikke så lett å forstå men det var sånn jeg mente Jeg synes du beskrev det veldig bra, jeg ville bare slenge ut en video slik at folk kunne se det. Kanskje litt lettere for enkelte da
tusse75 Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 Ja den videoen er god å ha!! Jeg hadde noen venner på besøk nå i helga og da diskuterte vi akkurat om granateple. Dei begge damene hadde kjøpt granateple en gang i livet-rota til hele kjøkkenet og klær og aldri igjen ville dei kjøpe det. Det er jo synd! Fordi er frukta er det sunneste og beste som finnes synes jeg. Jeg spiser mye av det for tida
Anakonda Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2011 Det fungerte greit det, litt mye styr og fortsatt endel søl, men slik er det nok bare:)
Chord Skrevet 21. desember 2011 #12 Skrevet 21. desember 2011 Litt søl kan det fort bli, spesielt på hendene. Men granateple er så godt (og sunt), og det er så absolutt verdt det. Bare så synd at butikkene rundt her har som regel dårlige granatepler. Tror liksom ikke de som er skrukkete og små er noe gode, akkurat..
tusse75 Skrevet 22. desember 2011 #13 Skrevet 22. desember 2011 Jeg har oppdaga at invandrer butikker har gode og billige
Suzy Skrevet 22. desember 2011 #14 Skrevet 22. desember 2011 Å rense dem inne i en pose fungerer også ganske bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå