Gå til innhold

Trening når det er kaldt

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Noen tips til meg som vil trene ute selv om det er kaldt?

Går litt langrenn, løper og går tur med hunden. Vi har snø nå, og det er i skrivende stund -15. Jeg føler det er vanskelig å komme seg ut i sånt vær, og motivasjonen for tur er lav......

Jeg har ikke så mange muligheter til å trene inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tips til meg som vil trene ute selv om det er kaldt?

Går litt langrenn, løper og går tur med hunden. Vi har snø nå, og det er i skrivende stund -15. Jeg føler det er vanskelig å komme seg ut i sånt vær, og motivasjonen for tur er lav......

Jeg har ikke så mange muligheter til å trene inne.

-15 er kaldt og dersom det blåser i tillegg må du være veldig obs på å dekke deg til godt. Også i ansiktet. Bruk kuldekrem på utsatte områder.

Samtidig er det viktig å ikke kle seg for mye. Dersom du har på deg mye klær vil det bli fryktelig varmt, du vil svette og når du stopper så blir det kaldt (og du dør. Neida, men det er det Bear Grylls alltid sier.)

Jeg ville også latt være å tatt de tyngste øktene som intervaller, men det går fint an å trene i middels tempo selv om du blir litt anpusten. Husk å drikke nok vann. Det er lett å glemme å drikke når det er kaldt. Selv om det er minst like viktig. Lunkent vann er nok lurt fremfor veldig varmt eller kaldt.

Et tips er å ha flasken under jakken. Jeg har opplevd mer enn en gang at vannflasken fryser før jeg får drukket av den.

Skrevet

Tråden ryddet for innlegg skrevet med fullt navn

Bond, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...