Mullie Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Hei! Jeg har kjempelyst til å ta et 3 mnd intensivkurs på Shillington College i London. Siden dette er privat blir det ikke støttet av lånekassen, og må komme opp med grunkene selv. Jeg fikk et tips om å søke meg inn på universitet/høyskole i London for å motta stipend/lån, og deretter bare slutte på skolen men ikke si ifra til lånekassen. Da blir ikke lånet omgjort til stipend, men jeg slipper de skyhøye rentene et forbrukslån har, som antageligvis ville vært det jeg måtte ha tatt opp. Noen som har erfaring med dette, og kan det medføre problemer? Kan man miste retten til lån og stipend i fremtiden? Hadde vært kjempegøy om noen har erfaringer å dele fra skolen også
Mullie Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 21. desember 2011 Hei! Jeg har kjempelyst til å ta et 3 mnd intensivkurs på Shillington College i London. Siden dette er privat blir det ikke støttet av lånekassen, og må komme opp med grunkene selv. Jeg fikk et tips om å søke meg inn på universitet/høyskole i London for å motta stipend/lån, og deretter bare slutte på skolen men ikke si ifra til lånekassen. Da blir ikke lånet omgjort til stipend, men jeg slipper de skyhøye rentene et forbrukslån har, som antageligvis ville vært det jeg måtte ha tatt opp. Noen som har erfaring med dette, og kan det medføre problemer? Kan man miste retten til lån og stipend i fremtiden? Hadde vært kjempegøy om noen har erfaringer å dele fra skolen også Ehm, fant det nå ja. Kanskje ikke noen god ide: "Hvis du ikke melder fra om endringer, eller gir feil opplysninger, kan Lånekassen gjøre om stipend til lån og kreve pengene tilbake. Vi kan også nekte å gi deg mer utdanningsstøtte. Grove tilfeller kan bli meldt til politiet."
Miah Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Tviler på at dette er en god idé, og ikke er det lov heller. Hva er det intensivkurs i? Kunne du ikke heller bare tatt et år i England på en skole hvor du faktisk får støtte? 1
Mullie Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2011 Det er et intensivkurs i grafisk design, hvor det fokuseres på å opparbeide deg en god portefølje med realistiske briefs, utført i samme tempo som i det virkelige arbeidsliv - og selvfølgelig lære skillsa som trengs. Har kunstfaglig bachelor fra før, så føler jeg har et godt grunnlag for dette og ønsker ikke å begynne på nytt med en ny utdannelse. Leste nå at man kan være forsinket med 60 studiepoeng, men fortsatt motta lån, så kan nok faktisk la seg gjøre, men må nok undersøke litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå