AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Hvor streng er du på ting som er tidsbegrenset for dine barn, som pc, tv og sånt? F.eks hvis de får spille i en time og den timen e rgodt, lar du de gjøre seg ferdig med et level om det ikke tar mer enn 5-10 minutter? Lar du de lagre spillet om det tar 1 minutt lenger tid? Eller er det av med spillet på slaget? Og hva me tv? Hvis de får se 2 timer tv per dag og de starter å se en film, lar du de se ferdig filmen om filmen slutter litt over tiden? I såfall hvor lenge? Hva med leggetider? Er det på slaget eller gjør det ikke så mye om det går litt over tiden? Jeg er bare intressert i å vite hvordan andre folk gjør ting og spør ikke fordi jeg vil ha tips.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #2 Skrevet 21. desember 2011 10 minutter ekstra er for mye, men de får gjøre seg ferdig med en level og lagre spillet hvis det tar maks et par minutter ekstra. Filmer skal de avtale med meg før de får se. Har jeg sagt ja til en film får de se hele uansett hvor lang tid det tar og sier jeg ja til en film tar jeg med i beregningen hvor mye TV de har sett hittil den dagen. Jeg er mer tilbøyelig til å si ja til en film som fører til at det har blitt mer TV enn vanlig den dagen hvis de f.eks. har besøk av venner eller hvis det er helg eller juleferie.
Fru Filifjonka Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Jeg tenker at det må være greit med et par minutter slingringsmonn. Eventuelt si i fra på forhånd slik at barnet får tid til å avslutte. Det kan være vanskelig å passe tiden selv når man er oppslukt av noe, og å dra ut kontakten på sekundet uten forvarsel har jeg lite til overs for. Det er i hvert fall mine tanker, så får vi se når det blir aktuelt.
Fru Filifjonka Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 Men i utgangspunktet ser jeg ikke den prinsippielle forskjellen på pc-spill og vanlig lek. Jeg kommer nok til å være mer oppmerksom på hvilke spill enn hvor lenge.
Caramba Skrevet 21. desember 2011 #5 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hvor streng er du på ting som er tidsbegrenset for dine barn, som pc, tv og sånt? F.eks hvis de får spille i en time og den timen e rgodt, lar du de gjøre seg ferdig med et level om det ikke tar mer enn 5-10 minutter? Lar du de lagre spillet om det tar 1 minutt lenger tid? Eller er det av med spillet på slaget? Og hva me tv? Hvis de får se 2 timer tv per dag og de starter å se en film, lar du de se ferdig filmen om filmen slutter litt over tiden? I såfall hvor lenge? Hva med leggetider? Er det på slaget eller gjør det ikke så mye om det går litt over tiden? Leggingen er stort sett kl 19 for alle mine tre, men han på 5 har litt slingringsmonn når det er noe, feks kino, teater, bursdag. 2-åringene legger seg stort sett alltid til samme tid. Vi er ganske nøye på å overholde leggingen så fremt det ikke er noe utenom det vanlige. TV-tiden prøver jeg å begrense, men de får se filmer ferdig (de klarer ikke selv starte film) eller TV-program. Spilling har vi såvidt begynt med for 5-åringen og det begrenser jeg veldig og da avlsuttes det når jeg sier stopp, han spiller bare barnespill som Angry birds. Endret 21. desember 2011 av Caramba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå