Gå til innhold

Kanin og hund i samme hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg har et spørsmål. Skal ha med meg kaninen min hjem i jula. I utgangspunktet skal hun være hos besteforeldrene mine, men

de er veldig glemske ++, så egentlig vil jeg ha henne hos meg. Problemet er bare det at jeg også har en hund hjemme.

Vil det gå bra hvis jeg har disse adskilt til enhver tid? Tenkte å ha Stella på rommet mitt, og Zico (hunden min) er jo som regel i 1 etg., mens

rommet mitt er i 2 etg. Hvis jeg alltid har døren lukket, kan dette allikevel by på problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke en gang ser hverandre, så burde jo ikke det by på noe problem?

Hva skulle i såfall være problemet? :)

Skrevet (endret)

Kommer an på bikja og kaninen.

Min kanin (da jeg var liten) fungerte kjempefint sammen med nabohunden. Kaninen min var ikke spesielt vant til dyr, men var heller aldri spesielt redd for noe. Lot de møtes rolig først, også ble de nesten bestevenner :) De fikk begge mer enn dagens trim før de møttes første gangen, slik at de var rolige. Dette var en labrador og en dvergkanin.

Men min venninne hadde chinchilla en gang, og foreldrene hadde fuglhund, og hun sto veldig ofte "stand" utenom buret mens chinchillaene sprang panisk rundt i buret sitt.

Legger til: Dyrene kan nok lukte hverandre om de skal bo i samme hus. For meg er det derfor mest logisk å la de møtes en gang og se hvordan de oppfører seg sammen.

Endret av spinnwild

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...