AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Jeg får bare koblet meg på nettet ved hjelp av kabel. På nettverk og delingssenter står det: Tilgang bare lokal. Mener å ha sett en beskjed om at nettverkskortet er koblet ut eller noe. Hvordan kobler jeg det på. Skulle så gjerne fått trådløst nettverk. Kan noen hjelpe meg med dette?
Gjest SemperFi Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Har du deaktivert trådløse nettverket? Gå inn på start og skriv ncpa.cpl i søkefeltet ok trykk ok. Høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling. Er nettverkestilkoblingen deaktivert? Om den er deaktivert sier det seg selv, aktivert tilkoblingen, om ikke trykk på diagnostiser. har du restartet din trådløse router også? Lurer også på når trådløsern sluttet å fungere, sluttet det av seg selv, eller tuklet du med routeren eller maskinen?
Gjest RompeRusk Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Har du deaktivert trådløse nettverket? Gå inn på start og skriv ncpa.cpl i søkefeltet ok trykk ok. Høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling. Er nettverkestilkoblingen deaktivert? Om den er deaktivert sier det seg selv, aktivert tilkoblingen, om ikke trykk på diagnostiser. har du restartet din trådløse router også? Lurer også på når trådløsern sluttet å fungere, sluttet det av seg selv, eller tuklet du med routeren eller maskinen? mistet tilkoblingen på min minipc etter at en "dataekspert" skulle fikse tilkoblingen når vi fikk installert nett i leiligheten. Fungerte helt fint før, sluttet å fungere etter fyren hadde gått. Viste seg nå at idioten hadde deaktivert dritten takk, Semper-fiiiiii
Gjest SemperFi Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 mistet tilkoblingen på min minipc etter at en "dataekspert" skulle fikse tilkoblingen når vi fikk installert nett i leiligheten. Fungerte helt fint før, sluttet å fungere etter fyren hadde gått. Viste seg nå at idioten hadde deaktivert dritten takk, Semper-fiiiiii You're welcome. Nerd in da hood!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #5 Skrevet 23. desember 2011 Har du deaktivert trådløse nettverket? Gå inn på start og skriv ncpa.cpl i søkefeltet ok trykk ok. Høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling. Er nettverkestilkoblingen deaktivert? Om den er deaktivert sier det seg selv, aktivert tilkoblingen, om ikke trykk på diagnostiser. har du restartet din trådløse router også? Lurer også på når trådløsern sluttet å fungere, sluttet det av seg selv, eller tuklet du med routeren eller maskinen? da har jeg sjekket alt dette, og alt er som det skal der. Jeg får koblet maskinen opp på nett på en måte. Ikonet med datamaskinene på oppgavelinjen begynner å lyse, men det jordkloden kommer ikke opp ved mindre jeg kobler i kabelen. Det står at jeg er tilkoblet.. På nettverk og delingssenteret er det avbildet det "kart" Da viser det feil mellom "Flere nettverk" og "Internett". Jeg hadde dette problemet på det forrige nettverket i dette huset, men når jeg skal koble meg på hos andre så går det fint. De andre her i huset får trådløst med en gang. Merkelig!
Gjest SemperFi Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 Jaha, om du vil kan jeg ta en teamviewer sesjon med deg. Så kan jeg poke litt i dine nettverkseinstillinger mens du følger med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå