Gå til innhold

Hvilken BSU-bank skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil begynne å spare i BSU, men lurer på hvilken bank som er best?

Skal jeg velge Sparebanken Sogn og Fjordane, der jeg kommer ifra? Har vokst opp med kontoene mine i den banken.

Eller skal jeg velge en bank i Oslo, hvor jeg nå bor, og studerer og jobber?

Vil jo velge den BSU med best rente, men jeg vet ikke ... vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har BSU fra Nordea. Vet ikke helt hva renten er på, men da det stod mellom Sparebanken Vest og Nordea var Nordea bedre. Du trenger derimot ikke bekymre deg så mye - det er ganske lett å flytte en BSU fra en bank til en annen.

Dersom jeg kommer opp i 150 000,- før jeg skal bruke dem, tror jeg at jeg bytter over til DNB... de har en ordning som heter BSU 2.0. Dette er en annen konto de har opprettet hvor de kan tilby samme rente som på BSUen, men uten skattefradraget.

Skrevet

TS HER!

Jeg fant ikke artikkelen din, men jeg kom over denne.

Der så jeg at Sparebanken Sogn og Fjordane lå på en 13.plass med 4,45% rente. Denne plassen delte banken min med ti andre banker, deriblant Nordea, Miah! :)

Så at OBOS lå på 3.plass med en rente på 5,05%,

mens 1.plassen gikk til Grue Sparebank, Høland & Setskog Sparebank og Berg Sparebank, som alle tre har en rente på 5,25%.

Skrevet

Husk at det ikke bare er renter som er viktige når du velger bank til BSU, det er også hva slags kundeforhold du vil ha med banken. Det er greit å samle de fleste konti i samme bank, så får du ofte bedre vilkår senere når du skal ta opp lån o.l.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vil bare informere om at DnB har satt opp sin rente til 4,7 på BSU. Har selv BSU og BSU v.2 gjennom dem og veldig fornøyd med det. Har også et godt forhold til min bank, så det er også noe av grunnen til at jeg har valgt dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Vil bare informere om at DnB har satt opp sin rente til 4,7 på BSU. Har selv BSU og BSU v.2 gjennom dem og veldig fornøyd med det. Har også et godt forhold til min bank, så det er også noe av grunnen til at jeg har valgt dem.

Er det bare DNB som har BSU 2.0? Leste at man måtte ha BSU iDNB for å få åpne BSU 2.0 ---

Jeg har et godt forhold til banken min, men banken min er jo på vestlandet, og jeg bor i Oslo... så derfor lurte jeg på å bytte ... men jeg tror jeg skal tenke litt på saken iløpet av neste år :)

TS

Skrevet

Er det bare DNB som har BSU 2.0? Leste at man måtte ha BSU iDNB for å få åpne BSU 2.0 ---

Jeg har et godt forhold til banken min, men banken min er jo på vestlandet, og jeg bor i Oslo... så derfor lurte jeg på å bytte ... men jeg tror jeg skal tenke litt på saken iløpet av neste år :)

TS

Ja, du må ha vanlig BSU for å få BSU 2.0. Er usikker på om andre banker har samme tilbud, det må man nesten sjekke ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...