Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker kanskje noen her kan hjelpe meg litt.

Er begynt på en bacheloroppgave i år og skal ha utplassering i februar og mars i 5 uker pluss en samlingsuke rett før og rett etter utplasseringsperioden.

Pendler til studiet fra hjemplassen min Ålesund-Oslo i samling pr mnd.

I denne perioden vil eg ikkje få annet i lønn enn stipendet fra lånekassen på 2700 kr.

Har vært 100 % sykmeldt fra jobben min 1 måned nå og har begynt å jobbe ca 60 % men lønnen er ikke noe å skryte av.

Håper og tror sykmeldingen ikke varer lenger enn starten av januar men eg skal ikke si noe sikkert når eg har prøvd så lenge å komme meg til hektene( har slitt siden våren, det sa pang for en måned siden- er både fysisk og psykisk)

Det eg lurer på er vel om eg blir nødt til å søke studielån eller om det finnes andre ordninger siden eg ikkje får jobbet noe som helst disse månedene og har lite penger generelt.

Håper noen kan åpne øynene mine litt..

Endret av nessie87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke hva som er problemet med å ta opp studielån? Du er student og trenger pengene - og det er et lån de fleste tar.

Skrevet

Du har i utgangspunktet ikke rett til noe spesiell støtte, nei. Sosialkontoret kan bidra i en krise, men ikke noe annet enn det. Hadde du hatt studielån ville du kunne fått omgjort lånet i sykdomsperioden (minus de første 14 dagene) til stipend, men det har du jo ikke. Det er lett å være etterpåklok, men egentlig burde du tatt opp fullt studielån selv om du jobber ved siden av studiene og bare sparte lånepengene.

Skrevet

Håper noen kan åpne øynene mine litt..

Studielån.

Skrevet

sier som andre her: Hva er problemet med studielån?

Skrevet

Ja det var jo det eg rekna med eg måtte gjere, utenom utplasseringsperioden ville dette gått fole greit men.

Må jo være lov å spørre om det er noen som ser en annen løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...