AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Har tråkket i glasskår, og sjekket sokkene jeg gikk med og de var det ikke noe blod på. Igår så hadde det blødd masse, og jeg har hatt veldig vondt i enden av foten. Igår var det gult og hovent rundt der, så mamma trodde det var en betennelse i foten bare. (Hun er hjelpepleier). Idag er det bedre. Er lettere og gå på og hevelsen/det gule er gått ned. Er det noe sjans for at det er noe glass i foten min da? Er veldig rart at jeg ikke har fått det ut så mye som jeg har pirka iallefall. Vil ikke dra til legen og virke hypokonder
Minya Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Høres ut som du har fått en bitteliten glassbit i fotsålen, det kan hende du får den ut om du pirker litt i det betente såret og skyller godt med pyrisept eller lignende. De oppfører seg ofte litt som sånne miniflis som bare er irriterende. Det er også litt lettere å få dem ut om du åpner litt på betennelsen med en nål, men se det an et par dager. Går det over av seg selv er det ikke så farlig.
blubba Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Har prøvd å pirke i to dager nå, og det "vonde" er der fortsatt, men jeg skjønner ikke hvordan noe kan ha kommet inn da det ikke blødde når det skjedde :s Irriterende er det iallefall, sliter jo med å gå! Skal prøve å pirke enda litt til.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 Du bør være sikker på at det ikke er glasskår igjen inne i foten, for sånne ting kan vandre i kroppen, og være potensielt farlig. Som oftest vil det svelle ut et helt annet sted på kroppen enn der det kom inn (gjerne etter flere år), men noen ganger kan det følge blodbanene og inn til hjertet. En liten betennelse kan jo tyde på at det er et fremmedlegeme der, men om betennelsen går helt over etter at pusset har kommet ut er det jo mest sannsynlig at glassbiten kom ut sammen med pusset. Stikker det fortsatt når du trykker på stedet bør du undersøke nærmere om det er noe igjen der.
blubba Skrevet 21. desember 2011 #5 Skrevet 21. desember 2011 Ja, det stikker, men usikker på om det er såret eller noe annet. Men det er jo bare et bittelite sår, kan ikke skjønne at det skal være au engang. Men var mye verre igår, så bedre er det blitt. Men jeg får ikke noe ut...
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 Fotbad med grønnåpe i kan du jo prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå