Gå til innhold

barnebursdag,hjemme eller "ute"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ha barneselskap,førsteklassinger. Vi har ikke plass til 20 unger hjemme,de fleste inviterer hele klassen! Så lurer litt på å ha det "ute", typ lekeland,mcdonalds...MEM.. hva vil folk synest om å måtte kjøre ca. en halvtime for å komme dit tro??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det pleier å gå greit, spesielt hvis man allierer seg med flere om kjøring, men hva med å ha bursdagen ute, bokstavlig talt? Et eller annet sted i nærområdet. Akebursdag, lekeparkbursdag, pølser på bål eller termos... Et eller annet?

Endret av Mixelite
Skrevet

Det pleier å gå greit, spesielt hvis man allierer seg med flere om kjøring, men hva med å ha bursdagen ute, bokstavlig talt? Et eller annet sted i nærområdet. Akebursdag, lekeparkbursdag, pølser på bål eller termos... Et eller annet?

:) tusen takk for tips :) skal tenke på det :)

Skrevet

Vi hadde ofte utebursdag da jeg var liten, og det var kjempegøy! Pappa hadde lappen på minibuss og fikk låne det gratis på jobb, så å frakte folk rundt var ikke noe problem. En gang var vi på en hytte til en bekjent av pappa, omtrent en halvtime å kjøre fra oss. Der hadde vi rebusløp og andre uteleker, og grillet pølser på bål. Kaker og snop hadde vi tatt med i tillegg. Litt annerledes enn vanlige bursdager, og det falt i smak både hos gjestene og foreldrene deres ;-)

Skrevet

Utebursdag er gjerne populært, ellers fungerer bursdager på lekesentre også, men dyrt er det. Jeg synes det burde ligge et tilbud om skyss når bursdagen legges en halv time fra boligen, for å ikke ekskludere dem som ikke kan komme dit på egenhånd og som gruer for å be noen om skyss.

Skrevet

Prøv noe litt mer spennende enn mcdonalds, ikke er det sunt heller.

Skrevet

Prøv noe litt mer spennende enn mcdonalds, ikke er det sunt heller.

Ikke så spennende nei, men at det er sunt er vel ikke det viktigste i bursdag vel ?

• Liker 2
Skrevet

Å ha det ute er jo en fordel på mange måter... Man har gjerne større rom å leke på, mindre gris og bråk hjemme og du slipper å styre med mat som passer osv.

Når vi gikk på barneskolen pleide vi å gå å bade eller gå på bowling. Så spiste vi gjerne etterpå.

Skrevet

Nå begynner folk å bli hysterisk når det er snakk om at det til og med i bursdagsbesøker så MÅÅ det være sunn mat!

Stakkars unger sier bare jeg!

Skrevet

På generelt grunnlag synes jeg det er unødvendig med McDonald's-bursdag. Det er kjedelig og dyrt. Da synes jeg annerledes feiring på linje med det som er skissert over her er mye bedre. Og mye mer minneverdig for barna. Det vil bli bursdagen som blir husket. Utebursdag med lek og moro :jepp:

Skrevet

Nå begynner folk å bli hysterisk når det er snakk om at det til og med i bursdagsbesøker så MÅÅ det være sunn mat!

Stakkars unger sier bare jeg!

Jeg synes ikke synd på unger som får sunn mat, tvert imot.

Skrevet

Ikke så spennende nei, men at det er sunt er vel ikke det viktigste i bursdag vel ?

Det går jo ann å velge noe annet enn McDonalds vel? Det er vel det laveste du kommer på skalaen ang. mat ute, og jeg hadde aldri i min villeste fantasi feiret mine barns bursdag der, ufattelig trist sted!

Skrevet

Ja, huff, mine foreldre var virkelig barnemishandlere altså, som lot meg feire bursdag på McDonalds's eller Burger King. :roll:

Hva med å spørre barnet hva det vil? Hadde det vært mitt barn hadde jeg faktisk spurt hva de ønsket selv, og er ønsket McDonald's hadde jeg sagt ja (såfremt jeg hadde hatt råd). Greit, det er ikke spesielt sunt, men det er en bursdag, jeg synes det er hysterisk at man ikke én gang i året kan spise på McDonald's.

Forøvrig har jeg mange gode minner fra mine McDonald's-bursdager og andre utebursdager, spesielt fordi det ikke var hverdagskost for min del.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Så gøy å ha det ute da, med aking og grilling på bål! Det hadde jeg gjort.

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Min brødre har alltid hatt utebursdager. Ute i skogen, med lavvo, grilling, natursti, herjing...

Alltid vært kjempepopulære!

Endret av Annaires

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...