Gjest Lille meg Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Hei! Jeg fant noen tabletter i skapet, og de var utskrevet til mamma, og på instruksjonen stod det at det var mot depresjon. Så nå sitter jeg her og griner pågrunn av en utrolig stor skyldfølelse! Fordi mamma mistet mammaen sin når hun var 19, og så gifter hun seg med pappa, og fikk meg og brødrene mine. Jeg har aldri hatt et godt forhold, og jeg har aldri fortalt henne så mye. Og nå har jeg så utrolig vondt inni meg fordi jeg tenker at jeg burde ha vist henne at jeg var glad i henne mere og jeg skulle fortalt henne mer om henne. Jeg skulle også ha vært greiere. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg bare sitter her og griner og syns syd på mamma som måtte få meg som datter. Hilsen jente 14 år..
Inx Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hun skaffer seg jo tydeligvis hjelp da og så får man bare ta tiden til hjelp. Du får være snill og grei fremover, ta hensyn, så går det så fint. Endret 20. desember 2011 av Inx
Gjest Lille meg Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 skulle fortalt mer til henne**
Gjest engel Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Kan du ikke prate med henne, og si at du fant pillene hennes? Uansett, så må du vite at det ikke har noe med deg å gjøre. Barn er aldri grunnen til at foreldre sliter og har det vondt. Grunnen er noe som KUN har med moren din å gjøre, og hennes fortid. Vær så snill og prat med moren din. Om dere åpner dere opp for hverandre vil dere få et nærere forhold, selv om det blir litt vondt og vanskelig i starten. 1
Livsnyteren Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Huff, først av alt det er ikke din feil. Da jeg var mindre tenkte jeg det samme ovenfor min mor, men nå er jeg voksen og selv mor og ser at voksne mennesker må ta ansvar for seg selv og sitt eget liv. Du kan ikke leve livet for de, bare vær deg selv du, mamman din er nok kjempe glad i deg! 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Det er slettes ikke din feil at hun er deprimert! Men siden hun går på medisiner får hun jo hjelp. Kanskje du kan fortelle henne at du har funnet tablettene, og spør om det er noe praktisk hun trenger hjelp til slik at ting skal bli litt enklere for henne? Tenker da på ting du kan gjøre i huset. 1
Eudyptula Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Sier som de andre her, dette er ikke din skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Enig med de andre, det er ikke din skyld. Men dette kan være noe som bringer dere nærmere hverandre! Du er voksen nok til at din mor kan fortelle deg om depresjonen, så jeg ville også fortalt henne at du har sett tablettene hennes, en gang dere to er alene hjemme og har god tid.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Hei! Jeg fant noen tabletter i skapet, og de var utskrevet til mamma, og på instruksjonen stod det at det var mot depresjon. Så nå sitter jeg her og griner pågrunn av en utrolig stor skyldfølelse! Fordi mamma mistet mammaen sin når hun var 19, og så gifter hun seg med pappa, og fikk meg og brødrene mine. Jeg har aldri hatt et godt forhold, og jeg har aldri fortalt henne så mye. Og nå har jeg så utrolig vondt inni meg fordi jeg tenker at jeg burde ha vist henne at jeg var glad i henne mere og jeg skulle fortalt henne mer om henne. Jeg skulle også ha vært greiere. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg bare sitter her og griner og syns syd på mamma som måtte få meg som datter. Hilsen jente 14 år.. Det er mange grunner til at mennesker blir deprimerte, men jeg er helt sikker på at det ikke er for noe du har gjort. Si til mamman din at du har sett tablettene, og at du er glad i henne. Du må ikke tro at det er på grunn av deg hun er deprimert. Og depresjoner går over, og når hun har fått hjelp av legen med tabletter går det som regel enda fortere. Veldig mange mennesker er deprimerte en eller annen gang i livet- og det kan være på grunn av mange ting, og som regel aldri bare på grunn av en bestemt ting. Klem til deg- jeg er sikker på at du er en flott datter, som mamma er kjempestolt av!!
Havbris Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 Du må aldri ta på deg noen skyld eller ansvar for hvordan moren din har det. Det hun sliter med - det må hun få hjelp til å mestre sammen med andre voksne. Det er ikke ditt ansvar. Men det er fint at du har blitt mer oppmerksom på hvor viktig det er for oss alle å kjenne seg elsket. Det er en påminnelse som du kan trekke med deg videre i livet!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 Jeg synes du skal snakke med moren din om dette TS. Da vil du oppdge at det selvfølgelig ikke er din feil.
Vegas Skrevet 21. desember 2011 #12 Skrevet 21. desember 2011 Ikke vær lei deg. Det er lov å være psykisk syk. Medisinen hjelper hun, slik at hun skal ha det bedre i hverdagen, det trenger ikke å bety at hun ikke elsker familien og livet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå