Gå til innhold

Er det klokt av foreldrene og la katten gjøre dette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke trygt, man vet jo aldri hva dyr kan gjøre. MEN en fantastisk video :) :)

• Liker 1
Skrevet

En katt kan når som helst finne på å stikke ut klørne og klore babyen i øyet, men jeg går utifra at eierne av denne katten kjenner katten sin godt. Da vet man om sannsynligheten er stor eller liten for at det skjer. Er sannsynligheten liten, og man følger med, så vil jeg ikke anse situasjonen på filmen som særlig skummel.

• Liker 3
Skrevet

Hehe, en katt kan når som helst... Hahah! Ikke en stabil katt i et godt hjem. Nydelig video.

Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å latt mine katter gjøre dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipper at denne katten mangler klør. Selv når katter lager "koselabber", som jeg kaller det, er klørne ute. Både voksne katter og små katter gjør dette, men det er ekstra tydelig når kattungene dier.

På filmen ser det virkelig ut som katten krøller poten ved mer enn én anledning, noe som vanligvis medfører at klørne kommer mer eller mindre frem.

Skrevet

Min katt, som førøvrig er klin lik katten på videoen, kan godt lage "koselabber" uten at klørne er ute :)

• Liker 6
Skrevet

Samme med vår katt. Når jeg låg en jul hjemme med sykdom og ekstreme hosteanfall kom katten og la seg ved siden av hodet mitt og gjorde som katten på videoen. Null klør.

Men jeg antar at foreldrene her faktisk er oppmerksom :)

• Liker 1
Skrevet

Min katt, som førøvrig er klin lik katten på videoen, kan godt lage "koselabber" uten at klørne er ute :)

se på 0:29-0:30

Når katter gjør slik kommer klørne ut.

Skrevet

Jeg pleier å få slike kosepoter i ansiktet om morran:P Har aldri blitt klort eller noe sånt da.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, en katt kan når som helst... Hahah! Ikke en stabil katt i et godt hjem. Nydelig video.

Øhm... jo. Noe kan skje som gjør at katten blir redd. F.eks. er det noen som måker sne utenfor, og en klynge sny lander på verandaen med et stort brak. Bare sånne tilfeldige ting som bråker veldig høyt og plutselig. Da kan katten være så stabil den bare vil, skvetter den så skvetter den.

Gjest call nedless
Skrevet

Er vel litt typisk dyreeiere, spesielt hunde- og katteeiere, å menneskeligjøre dyrene sine, som om de er et fullverdig medlem av familien. Vel, det er fortsatt dyr, du er eieren og dyret blir aldri fullverdig medlem av familien.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er vel litt typisk dyreeiere, spesielt hunde- og katteeiere, å menneskeligjøre dyrene sine, som om de er et fullverdig medlem av familien. Vel, det er fortsatt dyr, du er eieren og dyret blir aldri fullverdig medlem av familien.

News flash - dyr har empati. Selv om dyr er dyr og mennesker er mennesker, så er synergien imellom helt unik.

Ant så har denne katten fått fjernet klørne. Men den bruker ikke koseklør her (slik de gjør når de ammer som små ol)

Og ingen ting er mykere enn en myk kosepote :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Dessuten kan man jo gå ut fra at det er eieren som filmer. mao er ikke baby og katt alene

Skrevet (endret)

Vi har 2 katter og de er 100% fullverdig medlem av familien. Å si at et dyr aldri kan bli et fullverdig medlem av familien er bare tull. Jeg er oppvokst med katter og kattene vi har hatt opp igjennom årene har vært et fullverdig medlem. Det var og er en selvfølge. Iallefall for meg, samboeren og barna våre.

Jeg vil nesten si at det er typisk personer som ikke har kjæledyr å si noe sånt som dette...

Endret av Kittykat
  • Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig kan et dyr bli et likeverdig familiemedlem, for noen er dyr viktigere enn andre mennesker og vi skal ikke undervurdere hvor vikig dyr er.

• Liker 2
Skrevet (endret)

se på 0:29-0:30

Når katter gjør slik kommer klørne ut.

Katta sprer "tærne" Min katt gjør dette hele tiden, men jeg merker ikke klørne.

Jeg pleier å få slike kosepoter i ansiktet om morran:P Har aldri blitt klort eller noe sånt da.

nååh :rodmer:

Øhm... jo. Noe kan skje som gjør at katten blir redd. F.eks. er det noen som måker sne utenfor, og en klynge sny lander på verandaen med et stort brak. Bare sånne tilfeldige ting som bråker veldig høyt og plutselig. Da kan katten være så stabil den bare vil, skvetter den så skvetter den.

Ja, det første som skjer når en brå lyd kommer er at de klorer?!

Nei.

Om mine katter hører noe høyt så stopper de enten helt opp/fryser til, eller så stikker de av å skal gjemme seg. Da klorer de ikke.

Klart mine katter er et fullverdig familiemedlem, noe annet hadde vært helt bak mål.

Selvfølgelig er jeg eieren, og har t.o.m. kustus på kattene mine. Tenk det! :sjokkert:

Edit; det heter gjemme. Sånn går det når man blir litt engasjert :fnise:

Endret av *appifany*
  • Liker 1
Skrevet

Et dyr kan alltid bli et fullverdig medlem av familien, men det kan aldri bli et menneske. ;)

Ellers var det en søt video!

• Liker 4
Gjest snoopy_93
Skrevet

Katten min ser sånn ut i øya når han er kranglete. Jeg synes ikke det så spesielt trygt ut egentlig siden man ikke alltid ser om katten tar ut klørne eller ikke.

Skrevet

Søt video :) Jeg tror det er ganske trygt jeg, så lenge eieren kjenner katten og selvsagt oppholder seg i umiddelbar nærhet. De fleste katter klorer bare hvis de føler seg plaget/irritert/får vondt, som når litt større barn drar dem i halen, koser mot pelsretningen osv. Godt mulig katten har fått fjernet klørne, og om den hadde hatt klør og tok dem ut for å kose, ville antagelig babyen reagert.

Skrevet

Foreldrene sitter ved siden av.

Klippet viser et bittelite sekund av en voksen ved vogga.

Herlig video

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...