Mullie Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Har dårlig råd og trålte nettet etter hjemmelagede julegaver. Bestemte meg for å lage dekorativ fuglemat å gi bort, men nå som jeg har laget det er jeg redd for at det skal smelte mens det ligger under treet, og bli en totalt mislykka gave... Lagde det av fett (Flott-typen) og fuglefrø. Her er link: http://moseplassen.com/2011/12/lekker-hjemmelaget-fuglemat/ Setter ekstremt stor pris på raskt svar i tilfelle jeg burde ile ut å finne nye gaver.
Moscato Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Vi har laget med Delfiafett, frø og nøtter, og de svettet i romtemperatur. Men det er jo ikke verre enn å si til mottakerne at gaven må ligge kjølig frem til den skal åpnes
Mullie Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2011 Nei, er jo egentlig ikke det Håper de synes det er en grei gave, for snart er det ingen vei tilbake, hehe. Takk for svar!
Wildy Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 I min blakke student-tid laget jeg fuglemat et år som julegaver. Kjøpte gamle, store øser på en bruktsjappe og fylte med en blanding av frø og fett. satte på en liten lapp om at gaven egnet seg best utendørs og måtte oppbevares kjølig fram til åpning, hørte ikek noe om fuglematblanding som rant utover i allefall. Og gavene ble godt mottatt, den ene tanten min fyller fortsatt den samme øsen med fulgefrø hvert år og har på verandaen.
Mullie Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2011 Så god ide! Jeg fylte de i muffins- og kakeformer med bånd oppi. Ble ganske søte. Bestemor ble et spørsmålstegn da jeg ba henne om å oppbevare gaven kjølig, hehe.
Gjest O___o Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Flere i familien fikk hjemmelaget fuglemat i fine dekorative former til jul Slo an det! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå