Gå til innhold

Hvilken serie ser du på nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke serier følger du med på nå?

Legg gjerne med en liten beskrivelse av serien, og hva du syns om den:-)

Jeg er serieslave...

Det jeg ser mest på for tiden er:

Modern family

Sitcom om 3 familier - en "kjernefamilie", et homofilt par som nettopp har blitt foreldre og en godt voksen mann som har giftet seg med en ung søramerikansk skjønnhet. Alle disse tre familiene er igjen beslektet med hverandre. Hysterisk morsom serie! Sesong 3 holder på.

How I met your mother

Sitcom om en vennegjeng på 5, alle spesielle på hver sin måte. Veldig morsom og underholdende. Sesong 7 holder på.

The big Bang theory

Sitcom om 4 nerder og deres vakre venninne Penny. Fantastiske karakterer som man virkelig blir glad i! Sesong 5 holder på.

Supernatural

Thriller/sci-fi/mystery-serie. To brødre som driver med "hunting" - altså jakting på og dreping av diverse monstre, spøkelser og andre ulumskheter. Spennende! Sesong 7 holder på.

The Walking dead

Zombie-serie. Etter et zombieutbrudd er det få levende igjen. Vi følger en gruppe som desperat prøver å flykte fra zombiene. Mye blod og gørr, men svært bra til zombie-serie å være. Sesong 2 holder på.

American horror story

Et ektepar og deres tenåringsdatter bestemmer seg for å flytte og starte på nytt etter at kona hadde en dødfødsel og mannen var utro. Huset de flytter inn i har tidligere vært åsted for diverse grusomheter, og de får etterhvert besøk av både mer og mindre levende vesener. Ufattelig creepy serie med en veeeldig uhyggelig stemning. Sesong 1 holder på.

Ghost Hunters

Dokumentarserie om en gjeng spøkelsesjegere som reiser rundt på spøkelsesjakt i gamle hus og bygninger, for det meste i USA. Grei serie, men er skuffet over sesong 7. Et par artige folk som gjør serien bra, bla Steve og Tango.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Frustrerte Fruer: Trenger jeg å si noe?

Leverage: Leverage følger en team på fem personer: en tyv, en grifter, en hacker og en gjenfinnings spesialist, som ledes av tidligere forsikrings etterforsker Nathan Ford, som bruker sine ferdigheter til høyre bedrifter og offentlige urett påført på ordinære borgere.

Masterchef: Amatør kokker som lager mat hver uke for å komme nærmere skrittet om å bli en masterchef, gi ut kokebok osv.

Glemte beskrivelse*

Endret av Swipper
Skrevet

Glee!

Skrevet

Ser på sesong syv av Bones. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Special victims unit

Litt som csi bare at de har "spesielle " saker

supernatural

To brødre som kjemper mot det onde og dreper de.

Vampire diaries

Er så mye som skjer i hver episode så blir vanskelig å forklare hva det går ut på. :P

Skal snart begynne å se på once upon a time.

Bleach og Naruto som er anime serier.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Skins. :hjerte:

Tenåringsdrama. En serie utenom det vanlige. Den er ikke klissete og overfladisk slik som mange andre serier for tenåringer. Den er dyp og herlig. Handler om en vennegjeng i England et sted (husker ikke helt navnet på byen). Sammen opplever de sorger og gleder. Hver og en av karakterene har et slags problem. Cassie lider av anoreksi. En av dem er homofil og møter en del utfordringer med det. En av dem er jomfru, og det plager han veldig. Den høres kanskje utrolig teit ut, men det er vanskelig å forklare med ord.

Den er ganske dyster, men det er også det som gjør den så realistisk og ekte.

Personlig har jeg faktisk blitt glad i hver og en av karakterene. Jeg blir så knyttet til dem. :sjenert:

Miljøet de henger i er mye preget av sex og dop, og det er en del banning. Men jeg syns det er det som gjør serien, jeg.

Det er så deilig å finne en serie der ikke alle er vellykkede.

Hele handlingen er svært rørende. Jeg anbefaler den sterkt.

Skrevet

Misfits

Parks and Recreation

The Office

30 Rock

Skrevet

Jeg har nettopp sett ferdig Terra Nova - bare for å få høre at det ikke er klart om det blir en ny sesong/flere episoder. TYPISK!

Serien handler om en fremtid (2149?) som det er blitt litt for tøft å bo på jorden, og noen heldige utvalgte får starte et nytt liv på en ny planet.

Så ser jeg på Falling Skies - post-apokalyptisk serie om jorda etter et angrep fra verdensrommet, der de overlevende må hanskes med aliens som vil ta over planeten (ser det ut til). Men nå har jeg kommet til veis ende i episodene der også, får håpe det kommer fler.

The Walking Dead ser jeg også på, post-apokalyptisk zombie-serie, som er grei nok, gleder meg til flere episoder etter jul.

Videre er jeg stor fan av Dexter, om en sympatisk seriemorder, men har sett alt av det også så langt.

Har prøvd meg på Fringe som en venteserie, bare for å ha noe å gjøre mens jeg venter på "mine" serier igjen. Men må si jeg ikke er helt overbevist ennå. Litt for "koselig". Da heller X-files, som ligner veldig.

Skrevet

Tror ikke man finner større tv slave enn meg, er skikkelig flaut og ekkelt å innrømme alle seriene jeg følger med på.

Disse seriene har jeg fulgt med på slavisk, men tar ikke de med som serier jeg følger med på "nå". De har nettopp blitt ferdige med sesongene deres, så jeg må vente 1 år for nye episoder:

-American Horror Story

-Dexter

-Boardwalk empire

-The X factor UK og US

-Americas next top model

-Sons of anarchy

Akkurat nå har jo de aller fleste serien juleferie, men dette er de seriene jeg ser "nå":

- Gossip girl

- How i met your mother

- Castle

- Two and a half man

- Glee

- Ringer

- 90210

- Parenthood

- Bones

- Modern Family

- Pretty little liars

- Greys anatomy

- Community

- Parks and recreation

- The big bang theory

- The vampire Diaries

- Private Practice

- Happy endings

- Suburgatory

- The office

-Merlin

- Misfits

- Nikita

...også begynner Skins i januar, så da må jeg legge en serie til på lista.

:flau:

Skrevet

Criminal minds.

CSI.

CSI New York.

Bones.

Dexter.*

American Horror Story.*

Sons Of Anarchy.*

Family Guy.

Game Of Thrones.*

House.

Skins.*

The Walking Dead.

The Big Bang Theory.

Eureka.*

*Pause mellom sesongene.

Skrevet

Går Big Bang Theory nå? (Eller laster ts ned og mener hvilken sesong som går i USA?)

Jeg følger med på den, og på:

Criminal Minds

Special Victims Unit

Blue Bloods

Castle

Hmm, det var visst bare krim. Men laster ned et par serier som ikke går i Norge:

Franklin & Bash

En advokatserie om to unge, mannlige advokater som får rare og morsomme saker.

Harry´s Law

Advokatserie dette også. Litt sånn Ally McBeal-stil minus all syngingen.

Fairly Legal

Om en kjempepen mediator-dame som prøver å megle mellom folk før de havner i retten. MacGyver (Richard Deen Anderson) har en rolle der, som det har tatt meg åtte episoder å kjenne igjen fordi han har mindre hår og flere kilo).

Ser sikkert på mer også, men dette var det jeg kom på nå.

Skrevet

For tiden fått dilla på American Horror Story, The lying game, Keeping up with the Kardashians, 90210, The Bad Girls Club, Flykommisjonen blant annet.

Skrevet

The Big bang theory (laster ned nyeste sesongen fra USA)

Game of thrones (ser for tiden sesong 1 om igjen og gleder meg til sesong 2)

True blood (følger jo ikke med akkurat nå da, må jo vente på ny sesong)

Kan vel også nevne Bones, NCIS og Criminal Minds som krimseriene jeg liker å få med meg.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Akkurat ferdig med

Camelot

Game of thrones

American horror story

Walking dead

True blood

Greys anatomy

Frustrerte fruer

Så sitter nå å prøver å finne ut hva jeg skal se på i jula ...

Gleder meg til sesongstartene igjen, og The River som er en ny serie som starter i 2012

Endret av Consensio
Skrevet

Har vært perioder hvor jeg har sett en del serier,

men akkurat nå ser jeg kun Akutten/ER.

Er på den siste sesongen nå :)

Skrevet (endret)

Av en eller annen grunn synes jeg det er vanskelig å engasjere meg i ting jeg ikke har sett før når jeg bare ser det på nett, må liksom ha TV for å engasjeres. Så; siden jeg ser mest på serier på internett blir det gamle serier.

Nå for tiden ser jeg mye på Sister Sister :flau::fnise:

På TV følger jeg med på Home and away og Frustrerte Fruer. Jeg ser jo på mye annet og, men det er mer sporadisk.

Endret av Conuren
Skrevet

Dexter! Helt hekta :hoppe:

Og ymse jenteserier som Private Practice, Fruer, også venter jeg på siste sesong av One Tree Hill. Må nesten se det ferdig..

Skrevet

Grey's Anatomy! :D

Og venter, som deg over meg her, på neste sesong av OTH! :)

Skrevet

The big bang theory

Vampire dairies

Skrevet

Dexter er absolutt favoritten! Utrolig kjedelig og vente 10 mnd før ny sesong!

Ser også på mange andre serier. Her er en liste:

Vampire Diaries - Damon er ganske så snasen og se på!

Desperat housewives

True blood- har sett tre sesonger, men har fortsatt ikke blitt hekta! Ser på det nå i julen, da jeg ikke har noe annet og se på.

Breaking bad

Pretty little liars - Den andre favoritten min!

2 Broke girls - helt ny serie omtrent. Ganske morsom!

90210 - Dette er også en serie jeg ser på når jeg er syk eller ikke har noe å gjøre.

The big bang theory

Real housewives of beverly hills

Real housewives of new jersey

The walking dead - pleier ikke like zombie filmer, men likte denne serien godt - uteom sesong to. Den kunne være mer action i!

Breakout kings - trur ikke det er så mange som har fått med seg denne serien! Den er laget av de som lagde Prison break. Veldig bra serie!

Criminal minds

Rizzoli and Isles

Gud, så mange serier jeg følger med på :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...