Gå til innhold

Hannhund som markerer inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en hannhund på 1 år, har store problemer med han pga. markering. Han luftes hver 2-4 time, får lange turer og gjort fra seg ordentlig. Så er ikke det at han ikke får tømt seg.

Han markerer, det kommer ofte bare noen dråper, på alt som er. Klær, sko, vesker, møbler, ja det som er tilgjengelig på gulvet.

Er på besøk hos familien i jula, og de er selvfølgelig forbanna på at hunden markerer også på deres ting, de mener jeg gjør en dårlig jobb med han og ikke klarer oppdra han på riktig måte!!

Prøver å gjøre mitt beste, lufte han og ta han når han markerer. Men han er en ganske aktiv og vilter hund som enda ikke er moden.

Noen som har erfaring med dette? Er jeg en dårlig hundeeier fordi han markerer og ikke blir kvitt problemet? Føler meg litt rådvill og oppgitt. Ser ingen annen løsning enn å sende han bort de neste ukene for å bevare julefreden. Uff, dårlig samvittighet ovenfor han og, da han er lite vandt til å være borte fra meg... Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en miniatyr hund?

Hunden er ihvertfall i pubertets alderen:-) Begrens område han har til disponering inne, eventuelt kan du bruke ett bellyband/bleie. Noen ganger hjelper det, de slutter med det når de oppdater at de "tisser på seg selv". Ikke bruk salmiakk når du vasker - det fremhever lukten og han vil gjøre det igjen og igjen. Bruk eddik i vannet.

Prøv når dere er ute, å begrens markeringen hans når du har han i bånd, samme med det å "lese avisen". La han tisse selvsagt - men så går du midt på gangveien og han må holde seg i bevegelse, ikke la han få trekke seg til kanten der det gjerne er 100+ andre som har markert. Da vil trangen til å markere roe seg. GÅ i en park, skog etc la han løpe løs - DER kan han markere på hvert eneste gresstrå om han vil.

Om dette er en miniatyr hund, så er det ett stort kjent problem med markering. Du er på INGEN måte dårlig hundeeier.

Lykke til:-))

Skrevet

Han er en miniartyr hund, ja :) Tusen takk for svar! Skal prøve på dette!

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...