Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempe nervær, jeg fikk vite at jeg var gravid i overigår, har hatt små mensensmetrer ikke strerke men de er der...

har også lyserosa utflod, kommer når jeg tørker meg, kommer ikke i trusa eller nmoe så er ikke mye.

men... burde jeg bekjymre meg er dette farlig. Er sååå redd for og miste igjen.

Ringte legen om gravviditeten i stad og jeg fikk ikke time før 11 10 janura :O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slimhinnene i underlivet er ekstra skjøre når en går gravid, så det er ikke uvanlig at en liten blodåre brister og gir rosa utflod. Spontanabort gir oftest ganske kraftige blødninger.

Om ønskelig kan du jo bestille time til privat UL for uke 6 eller 7. Da skal hjertet ha begynt å slå, og det er uansett for tidlig for legen å finne hjertelyd i starten av januar, så er du veldig urolig, ville jeg heller bestilt time til UL.

Skrevet

hvor gjør man dette da? på sjukehuset??

Skrevet

Det er heller ikke uvanlig at man blør litt når man egentlig skulle hatt mensen. Det går som oftest bra selv om det er litt blod.

Jeg spotta brunt og rosa så og si daglig fra uke 5 til

Uke 10 og hadde episoder med kraftige blødninger i tillegg, men ved siden av meg i dette øyeblikket ligger det ei deilig lita jente på 8 uker :)

Skrevet

Skal du ha ul på sykehuset må du ha henvisning fra lege, man kan bestille uten henvisning hos en privatpraktiserende gynekolog. Så tidlig vil de nok ikke kunne gi deg noe klart svar med ul, men det du kan gjøre er å stikke innom legekontoret og be om å få målt hcg. Det de da gjør er å a to blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om hcg stiger eller synker.

Ellers er det bare å vente å se, men vet hvor umulig det kan føles i din situasjon. Lykke til

Skrevet

Jeg hadde litt rosa utflod da jeg var ca 5 uker på vei, og igjen da jeg var ca 10 uker på vei. Var på tidlig ultralyd (privat, betalte selv) i uke 7 og igjen i uke 12 for å sjekke at det fremdeles var liv. Det er fælt å gå og lure! Men jeg har i dag en liten jente på snart ett år, så her gikk det helt fint. Som en over sier er slimhinnene mer sårbare under graviditet, og gynekologen jeg var hos sa det var hormonelt. Lykke til, håper det går bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...