Gå til innhold

Betale ned på lån eller spare pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort? Tatt ekstraordinær innbetaling på huslånet, eller hatt pengene på sparekonto inntil neste huskjøp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en regel som omtrent aldri slår feil, sier omtrent, fordi jeg ikke er SÅ belært innenfor økonomi, MEN! Å spare vil aldri lønne seg i forhold til å betale ned på lån dersom pengene er på en vanlig sparekonto, og ikke i fond, aksjer osv. Renta på lånet er høyere enn sparekontoen vil bli.

Skrevet

Men hvordan ser banken på det ved neste huskjøp? Greit at egenkapitalen da er betalt inn på eksisterende lån?

Skrevet

Hvor mye penger er det snakk om?

Hvis det er en god sum så ville jeg betalt inn den største delen på huslånet, men satt av litt til sparing (men dette avhenger jo av hvor mye dere allerede har i buffer osv).

Skrevet

Hvor mye penger er det snakk om?

Hvis det er en god sum så ville jeg betalt inn den største delen på huslånet, men satt av litt til sparing (men dette avhenger jo av hvor mye dere allerede har i buffer osv).

Vi har pr idag 80 000,- tenkte ta 50 000,- til lånet, og beholde resten som buffer/sparing.. sparer ganske mye pr.måned, så den vil øke fort igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...