Gå til innhold

Hva gjør jeg når vi blir avbrutt av at utestedet stenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske udugelig på sjekkefronten. Av type mann, midten av 20 årene. Selv om de fleste byturer foregår uten nevneverdig kommunikasjon med det motsatte kjønn hender det jo noen ganger at jeg har en OK samtale med noen på et utested.

Men før eller siden skjer jo det, musikken stopper og lysene kommer på. De påfølgende sekundene blir alltid veldig kleine, og jeg blir utrolig stressset/nervøs - for hvis ikke det neste jeg sier er riktig ser jeg hun aldri igjen.

Jeg er natteravn deluxe (når alltid toppformen etter stengetid og blir aldri trøtt). Så jeg vil jo fortsette festlighetene hjemme hos meg (har stor og fin bolig). Men jeg aner ikke hvordan jeg kan ordne det uten at det vil oppfattes som en direkte invitasjon til sex. Jeg takker ikke nei til sex, men jeg er strålende fornøyd om vi bare prater en time eller to i stedet!

Om begge bor i sentrum av byer er nok jenter mer åpen for dette siden de enkelt kan stikke når de føler for det, men nå bor jeg ikke i en storby, så her er terskelen nok ganske mye høyere, siden de må ta taxi for å komme seg hjem igjen. Med mindre de overnatter koster det dem altså fort 300 kr.

Så hva skal jeg si i de avgjørende sluttsekundene?

Har vært så freidig at jeg har spurt om ikke vi skal ha et lite "nachspiel" hos meg, men responsen har ikke vært så veldig god. Men ikke sånn ekstremt avvisende heller, så derfor har jeg hatt litt følelsen av at kanskje litt av grunnen har vært nettopp frykten for at det forventes sex og om ikke, bekymring for hvordan de skal komme seg hjem etterpå.

Blir vel litt i overkant desperat å begynne å foreslå at "jeg spanderer taxien hjem igjen etterpå" eller at "jeg har gjesterom du kan overnatte på".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, vil du komme på nachspiel hos meg nå eller? :P

Bor nok ikke i Bergen nei ;)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jo, vil du komme på nachspiel hos meg nå eller? :P

Bor nok ikke i Bergen nei ;)

synd, vi kunne hatt det mye gøy sammen :humpe:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Å invitere med på nach funker fint. Si "nei, er klokak så mye? Søren. Men jeg har et par øl/en flaske vin hjemme, og jeg bor ikke så langt unna, hvis du vil være med på nach?"

herregud, det beste er jo å alliere seg med dem du drar ut med (hvis dere et et par tre venner som drar ut sammen) og si at dere har nach hos deg hvis dere finnern oen søte jenter? :) Blir ikke s¨kleint hvis du sier at det kommer noen andre og.

• Liker 2
Skrevet

Å du virker søt og snill:) Mange er jo sultne (på mat) om natten, så du kan jo spørre om jenta vil være med deg hjem så kan du lage noe digg mat:) Eventuelt var det jo et godt tips å alliere seg med flere, kanskje noen kompiser har hooket opp med noen, eller kanskje har jenta noen venninner som også kan være med?

Skrevet

Takk for svar. Litt av ønsket er vel egentlig å få med seg jenten alene, slik at jeg har den fulle oppmerksomheten.

9 av 10 ganger det er nachspiel hos meg er vi ca 5 kåte gutter som må konkurrere om 1 jente. Da blir jeg bare flau og trekker meg fra "konkurransen".

Om jeg skulle få god kontakt med noen på nachspiel så blir det jo uansett til at hun går når de andre går (deler taxi). Ser jo at det blir flaut for en jente å si foran alle at hun blir igjen. :humpe:

Gjest Tidssone
Skrevet

Hva med å være så _utrolig_ gammeldags at du sier det hadde vært hyggelig å møtes igjen og ber om telefonnummeret hennes?

• Liker 7
Skrevet

siden du er fornøyd med å prate så kan du jo bare legge til at du har lyst å prate mer med ho. ikke si "bedre kjent" fordi det kan jo fort tolkes i alle retninger.

Gjest Tidssone
Skrevet

Og det er ganske gode odds for at hun vil treffe deg igjen dersom du spør...

Skrevet

Har vært så freidig at jeg har spurt om ikke vi skal ha et lite "nachspiel" hos meg, men responsen har ikke vært så veldig god. Men ikke sånn ekstremt avvisende heller, så derfor har jeg hatt litt følelsen av at kanskje litt av grunnen har vært nettopp frykten for at det forventes sex og om ikke, bekymring for hvordan de skal komme seg hjem etterpå.

Blir vel litt i overkant desperat å begynne å foreslå at "jeg spanderer taxien hjem igjen etterpå" eller at "jeg har gjesterom du kan overnatte på".

Jeg synes sånne direkte invitasjoner om å bli med noen hjem virker litt skremmende. Det er jeg aldri med på, med mindre jeg har foreslått det selv.. Så. Trives hun i ditt selskap og føler seg trygg på deg vil hun hinte om/foreslå det selv :) ..få liker å bli overtalt eller forventet noe av, akkurat slik du selv påpeker.

• Liker 2
Skrevet

Når det er et kvarter igjen til utstedet stenger, så sier du til henne et eller annet om nach, nattmat eller om hun vil se på Løvenes Konge. Så følger du opp med, la oss hente jakken nå, så slipper vi unna køen.

Problem solved.

Skrevet

Jeg blir ikke med fremmede på nachspiel, fordi det er ikke spesielt trygt. Er vel større sjanse å bli voldtatt på nachspiel enn hvis man går alene hjem fra byen...

Dessuten er jeg såpass praktisk av mg (selv når jeg er full) at jeg neppe hadde blitt med noen som bodde langt unna.

Det beste ville vært å alliere seg med noen og gjerne tidlig. Mye lettere og tryggere for jenta om det er flere som skal. Og spør du tidlig, er det lettere å ikke tolke det som sexinvitasjon. Jeg blir aldri med i farta på nach når utestedet stenger, men dersom det er avtalt på forhånd, jeg har fått tilbud om gjesteseng, flere skal dit og du virker ok, så gjerne:)

• Liker 2
Skrevet

kan du ikke heller ringe henne dagen etterpå og gå på date som siviliserte mennesker. ingen jenter som er vel bevarte blir med ukjente gutter hjem på nach.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig bare vil prate litt mer og samtidig bor over alle haugene så går det vel an å være åpen for et annet sted enn absolutt hjem til deg? Trenger ikke så stort hus bare for å prate litt til ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva med å være så _utrolig_ gammeldags at du sier det hadde vært hyggelig å møtes igjen og ber om telefonnummeret hennes?

Vel, problemet er at jeg er ganske sjenert og ikke spesielt flink til å snakke med nye folk jeg ikke kjenner (med mindre de er veldig flink til det). Derfor blir det vanskelig for meg å ringe klinkende edru til noen jeg har bare har fyllesnakket med i 30 minutter. Og som kanskje har samme problem som meg.

Når jeg er ute er det sjelden jeg kommer i snakk med noen før under en time før stengetid (alle er så seint ute...). Så føler jeg aldri blir nok kjent med de til at jeg får noen samtaleemner dagen derpå f.eks. Føles liksom ikke naturlig å be om telefonnummer, med mindre hun har vist ekstremt stor interesse for meg.

Det er jo pga dette jeg vil fortsette å snakke med de på f.eks. nachspiel, for da kommer jeg antagelig over den kneiken hvor jeg føler jeg har blitt litt kjent med de, og det ville gått greit å snakke med de edru igjen dagen etterpå! "Nachspiel" pleier jo også å skape masse samtaleemner.

Hvis du virkelig bare vil prate litt mer og samtidig bor over alle haugene så går det vel an å være åpen for et annet sted enn absolutt hjem til deg? Trenger ikke så stort hus bare for å prate litt til ;)

Trenger jo ikke reise til meg, men nå er det ingen som bor i området hvor utestedene er, så taxi må til uansett. Er jo stort sett kaldt og vått hele året her i Norge, så å vandre ute gatelangs er jo kun aktuelt på sommeren. Er jo uansett kjekkere med litt musikk og drikke. ;)

Skrevet

kan du ikke heller ringe henne dagen etterpå og gå på date som siviliserte mennesker. ingen jenter som er vel bevarte blir med ukjente gutter hjem på nach.

Så damer som har ONS er ikke vel bevart? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...