Gå til innhold

plasttre vs ekte juletre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha edelgran, men jeg feirer hos foreldrene mine og de må ha plasttre, fordi de har veldig mye lungesykdommer og tåler ikke ekte tre :( Men at de har det bra er selvsagt viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for alle svar! :)

ser det er varierte meninger her.

her i gården endte det opp med ekte tre i år også, vi klarte å komme frem til en løsning som vi begge ble fornøyd med. :) ekte tre, grei størrelse, men ikke av de aller største og dyreste. :)

og ja, jeg kan se alle fordelene med plast. :gjeiper: kanskje jeg skal ta meg en runde i romjulsalget å se om de ikke selger et naturtro tre i plast som ikke koster skjorta.. kanskje.. :gjeiper:

syntes også det med å plukke ut tre, lukte lukten av tre osv er halve opplevelsen. men vi er jo egentlig aldri hjemme på julaften, så det blir jo ikke "brukt" akkurat den dagen. men allikevel koselig med ekte mener jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et ordentlig plasttre så koster det opp mot 2000 kr og er gjerne utsolgt før advent.

Skal jeg ha juletre så skal det være ekte. Har de fleste gangene kjøpt edelgran og da er de minimalt med dryssing. Jeg betaler gjerne det det koster for å få det jeg ønsker.

Noen nevner lukt her og ingenting lukter som et ekte tre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familien har det gått i edelgran i åresvis og jeg elsker det! Lukta er fantatisk! Men de siste årene har jeg begynnt å utvikle pollen allergier så jeg for meg at når det er tid for meg å ha eget juletre, så må jeg har ett i plast.

Men jeg hadde nok spurt pent om ha ett i edelgran om jeg ikke var allergisk^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt plastikk pga jeg er ekstremt allergisk... :(

Men i fjor ble det ødelagt,så måtte ut og kjøpe nytt i år.. :)

Sambo "hater" egentlig jul,men når han så et HVITT plastikk-tre ble han svært fornøyd... Så nå sitter vi her med et hvitt tre... :kjefte:

Men tror det kan bli fint når jeg får hengt på all den nye pynten som kun går i rødt. :) Får håpe på det beste ! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo "hater" egentlig jul,men når han så et HVITT plastikk-tre ble han svært fornøyd... Så nå sitter vi her med et hvitt tre... :kjefte:

Slemt å le men.... :fnise:

Jeg har et billig lite plastikk tre, og...vel, det drysser.Begynner å bli litt shabby.

Neste år blir det enten et større ekte tre, eller et dyrere kunstig. Er jo ikke noe som lukten av ekte trær, men når en ikke er hjemme store deler av jula så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et billig lite plastikk tre, og...vel, det drysser.Begynner å bli litt shabby.

Neste år blir det enten et større ekte tre, eller et dyrere kunstig. Er jo ikke noe som lukten av ekte trær, men når en ikke er hjemme store deler av jula så.....

Bare å le,er vel kanskje litt idiotisk å være så furten over et tre. :P Hehe...

Hvis man kjøper de kunstige trærne på bohus så varer de i maaaange år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har min sympati for å si det sånn, skjønner det godt. Foretrekker de grønne ja.

Bohus blir nok et av alternativene hvis det blir noe nytt av det falske slaget. Noen av de på Plantasjen har jeg også hørt skal være bra hvis man går en del opp i pris.

Jaja, får bruke året til å tenke(og spare penger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Vi har hatt plast-tre i noen år, og alle som er på besøk tror det er ekte. Jeg synes til og med at akkurat det vi har er finere enn de ekte trærne vi pleide å ha, men vi har nok vært heldig.

Det eneste positive med et ekte tre er at det lukter så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid hatt plastikk pga jeg er ekstremt allergisk... :(

Men tror det kan bli fint når jeg får hengt på all den nye pynten som kun går i rødt. :) Får håpe på det beste ! :fnise:

hehe, det ville mannen min ha også. også oppdaget han svart (med litt glans i) plastikktre, og det ville han i alle fall ha! :fnise: men skal vi noen gang ha plast, vil jeg helst ha grønt altså, så skjønner frustrasjonen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...