AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg sliter sånn med å finne en fin julegave til samboeren min. Han har ingen ønsker og er langt fra kravstor. Han ville blitt glad om jeg ga han et slips til jul. Men jeg vil gi noe som han virkelig kan sette pris på. Han er veldig interessert i vin, så jeg har tenkt litt på et vinskap. Men vi har verken råd eller plass til sånne store vinskap, så det måtte ha blitt et lite billig et. Og da er jeg usikker på om de er av ok kvalitet. Uansett blir det over 1000-lappen, og det er egentlig mer enn hva jeg burde bruke på julegave til ham. Et par gode viner hadde jo vært noe. En type han ikke ville tatt seg råd til ellers. Men så har jeg så lite peiling på vin, og det blir jo bare dumt å kjøpe en vin bare fordi den er dyr uten å vite om det er noe spesielt med den som han vil sette pris på. Og jeg har lyst å overraske ham uansett hva jeg velger, så jeg kan jo ikke spørre heller. Han er interessert i astronomi, så jeg har vurdert en god stjernekikkert. Men de er også dyre hvis jeg skal kjøpe noe som er bedre enn den han har i dag (en liten en som egentlig ikke er noe særlig brukbar). En god bok om astronomi hadde kanskje vært et alternativ. Han er stor fan av Stephen Hawking, så kansje noe av ham? Vinbøker er uaktuelt, for der har han så mye fra før at jeg neppe finner noe han kan ha glede av. Argh, så vanskelig det kan være! Har så lyst å gi han noe skikkelig fint, men budsjettet er stramt så 1000 kr er absolutt øvre smertegrense, helst langt under det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felia Skrevet 19. desember 2011 #2 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvis det er aktuelt for din del, så kunne du jo kanskje spleiset med flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 19. desember 2011 #3 Del Skrevet 19. desember 2011 Hva med en lagringsvin? Du kan få god hjelp på polet, stort sett.. Ellers er Stephen Hawking-bok/whatever eller en astromonibok ikke dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Del Skrevet 19. desember 2011 Det er nok ingen jeg kan spleise med nei. Er nok i seneste laget til det. Driver å undersøker litt rundt Stephen Hawking-bøker på nett og tenker at det blir vel noe sånt. Tror han vil bli veldig glad for det. Synes jeg ser han sitte med nesen begravet i boka i romjula. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis han er glad i vin, hva med et vinkurs? Finnes flere typer, ikke bare rene vinsmakerkurs, men kombinasjonen vin og mat, vin og sjokolade, champis-kurs etc? Kursprisene så vidt jeg har sett varierer fra 4-500 kroner til godt over tusenlappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis han er glad i vin, hva med et vinkurs? Finnes flere typer, ikke bare rene vinsmakerkurs, men kombinasjonen vin og mat, vin og sjokolade, champis-kurs etc? Kursprisene så vidt jeg har sett varierer fra 4-500 kroner til godt over tusenlappen. Han har allerede vinkurs med vekttall faktisk. Og uansett er det dårlig med sånt her vi bor. Men det ble astronomibøker. Har lett rundt etter bøker av eller om Stephen Hawking, men null napp. Måtte vært tidligere ute da sånn at butikkene kunne bestilt inn bøker. Men det blir sikkert bra med de jeg fant som erstatning. Da er jeg i hvertfall ferdig med årets julegaver. Kjenner det var godt for skuldrene å bli ferdig. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå