Gå til innhold

Hvor kaldt er det før hunden din bruker dekken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en Border Collie som ikke er veldig tjukk-/langpelsa. Dette blir den første vinteren hans, og foreløpig har det ikke vært kaldt nok til at han har trengt dekken (har vel vært nede i -6). Men nå har vi heller ikke vært ute på turer der stillesitting er involvert, da.

Vi får rett og slett bare se det an litt. Blir ikke salta her heller, så jeg håper vi slipper unna potesokker :)

Skrevet

Jeg har ei lita mittelspitz tispe på 1,5 som fikk bruke jakka si for første gang i år i dag. Det var vel rundt -6 grader. Mittel trenger egentlig ikke noe jakke/dekken, de har ganske tykk pels. Men tuppa mi har egentlig ganske lite pels for rasen så hun starter å skjelv så fort vi kom oss ut idag. Desuten slipper hun å få så mye snøballer under magen og på brystet :)

Skrevet

Finsk lapphund her, så jeg tror vel aldri det behovet melder seg for meg!

Skrevet

Japansk chin på noen måneder, ikke fått skikkelig pels så han fryser bare han ser ut av vinduet. Så han får dekken hver gang vi går en liten tur.

Skrevet

Jeg har Korthåret Chihuahua. Han bruker jakke noen ganger, men veldig sjelden. Holder ham varm med å putte han inni jakken min hvis det blir mange minus.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Svensk lapphund, som vel aldri har hatt på seg et dekken i hele sitt liv :laugh:

Han regulerer selv da, blir det veldig kaldt tar han seg kortere turer ut og er inne og varmer seg innimellom. Eller han graver seg litt ned i snøen og stikker snuten under halen for å beholde varmen :)

Skrevet

Har en hund som er halvt meksikansk nakenhund så han har ikke underull som holder han varm de kaldeste dagene. Han får på seg dekken når gradestokken viser under -15 grader, og potesokker under -10. Har heldigvis ikke fått bruk for det enda i vinter :) Så lenge han holder seg i bevegelse hele tiden så går det fint.

Skrevet

Svensk lapphund, som vel aldri har hatt på seg et dekken i hele sitt liv :laugh:

Han regulerer selv da, blir det veldig kaldt tar han seg kortere turer ut og er inne og varmer seg innimellom. Eller han graver seg litt ned i snøen og stikker snuten under halen for å beholde varmen :)

Sikkert en lappis ting! For jo kaldere det er ute, jo mere ligner han på en skikkelig ball!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tror nok det er en lappis (eller iallefall spisshund) ting ja :jepp:

Skrevet

Ser det an, når eg merker det begynner å bli kjølig så slenger eg dekken på siden tispa mi har veldig tynn og kort pels. Hannbikkja trenger ikkje dekken, tjukk og medium-lengde pels som varmer godt.

Skrevet

Har en dverg puddel som jeg holder relativt korthåret og begynte vel å bruke genser på henne i midten av november da det begynte å nærme seg null på gradestokken, men da bare på kvelden når det var litt ekstra surt!

Nå de siste dagene har det vært opp mot -8 og da har hun på seg skikkelig vinterdekken og potesokker :) Hun liker å ha det på og fryser veldig lett uten så da velger jeg å begynne å bruke det litt tidlig. Er ellers ikke noen stor tilhenger av å kle på hundene med mindre det er nødvendig!

Skrevet

Jeg har Korthåret Chihuahua. Han bruker jakke noen ganger, men veldig sjelden. Holder ham varm med å putte han inni jakken min hvis det blir mange minus.

ehm? putte han inni jakka? må da la hunden få være hund, og få gå på føttene selv, og få luftet seg, og lukte på omgivelsene, enne å ligge i en jakke..

• Liker 4
Gjest henriett3
Skrevet

Hunden min er en border collie. Det er en hund, så den greier seg helt fint uten dekken.

Skrevet

Hunden min er en border collie. Det er en hund, så den greier seg helt fint uten dekken.

Det er nok fordi den har mye pels, skal du se.

Korthårede og nakenhunder er også hunder. Til og med mynder og chinese crested.

• Liker 2
Skrevet

Jepp, for alle vet jo at hunder med kort pels eller fraværende underull er papegøyer.

Skrevet

er du helt sikker på at det er en hund?

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Det er nok fordi den har mye pels, skal du se.

Korthårede og nakenhunder er også hunder. Til og med mynder og chinese crested.

Joda, men altså; nakenhunder er avlet frem til å ikke ha pels og det synes jeg ikke noe om. For de hundene tåler ikke kulde, og passer ikke til et slikt klima vi har i Norge. Og de hundene må være mye inne, og jeg synes at både hunder og katter bør få være ute.

EDIT: bare sånn at det er sagt så synes jeg ikke noe om å kle opp hunder jeg da, men jeg er en fredelig kvinne og ønsker ikke noe bråk om dette.

Endret av henriett3
Skrevet

Jeg har en italiensk mynde og vi er masse ute. Ja, han bruker klær om vinteren, lider han? Nei. Jeg skjønner ikke hvorfor du skaper et problem av dette, hunder med klær på trives like godt ute som nakne hunder med masse pels.

• Liker 1
Skrevet

Har en jack russel og vi bruker ikke dekken. Er det for kaldt så går vi ikke så lange turer.

Greit med dekken på hunder, men ikke jakker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...